V Německu už on-line marketéry nahrazuje automatizace. V Česku jim spíš pomáhá

Německý e-shop s módou Zalando, který působí v 15 zemích, se chce zaměřit na poskytování personalizovaných nabídek. Aby toho dosáhl, bude víc než marketéry potřebovat algoritmy a datové analytiky. Celkem má zrušit na 250 marketingových pracovních míst. Ve firmě má místo nich vzniknout oddělení, ve kterém budou společně s marketéry pracovat softwaroví inženýři, datoví analytici a experti na umělou intelegenci s cílem vytvořit škálovatelný personalizovaný marketing.

Zajímavostí je, že i když Zalando oficiálně na českém trhu nepůsobí, na jeho kariérním webu je několik pozic pro česky mluvící uchazeče.

Pokud by se německý e-shop rozhodl vstoupit na český trh, bude mít konkurenci v podobě obchodu Zoot. Tam vidí svou budoucnost podobně.

Zoot má v predikci ještě mezery

„Posilování vývojářských a analytických týmů na úkor těch marketingových je vidět i u nás,“ vysvětluje Andrea Burgerová, PR specialistka Zootu. I česká firma se snaží analyzovat modely chování stávajících zákazníků, predikovat budoucí chování a personalizovat svou nabídku.

„K tomu, aby byly naše predikce co nejpřesnější, ale musíme v oblasti datové analytiky ujít ještě velký kus cesty,“ připouští Burgerová. Marketing Zootu momentálně zaměstnává přeorientování na digitální obsah a s tím související zrušení tištěného časopisu, který pod firmou vycházel.

V Bonami stroje lidem práci neberou

Automatizace nepomáhá jen v módě. Internetový prodejce doplňků do domácnosti Bonami ovšem upozorňuje, že kvůli ní pracovní místa neruší. „Vzhledem k tomu, že neustále rosteme, ještě se nestalo, že bychom někoho propustili proto, že by jeho práci převzal automat,“ říká marketingová manažerka Martina Fišerová.

Ve firmě se snaží automatizovat opakující se úkoly, což umožní lepší využití dat, testování, nebo vymýšlení nových postupů. „Díky automatizaci ušetříme velký počet hodin například na reportingu.“ V souvislosti s automatizací v Bonami nepočítají ani s nabíráním exekutivních rolí do výkonnostního marketingu.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
MAM Souboj spotů červen
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
MAM Souboj spotů červen
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345