Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

V botanické rozkvetl marketing

Největší letošní reklamní kampaň z dílny Botanické zahrady Praha se váže k výstavě tropických orchidejí, která byla zahájena začátkem března. Kampaň zahrnuje 300 plakátů na autobusových zastávkách, 60 vitrín na tramvajových zastávkách a dalších 40 v prostorách metra. Velmi dobře hodnocená propagace je přitom už delší dobu dílem interního oddělení instituce.

On-line, známý a OOH mají po třetině

Venkovní reklama má přitom na její návštěvnost velký vliv. „Z dotazníkového šetření se ukazuje, že nejvíc lidí se o našich akcích dozvídá z webů a sociálních sítí, a to kolem 30 procent, od známého a z outdoorové reklamy pak shodně 20 až 30 procent,“ přibližuje Radka Pšeničková, náměstkyně pro útvar marketingu a PR v Botanické zahradě Praha.

Podle jejích slov si zahrada sama dělá „99 procent marketingových, PR i reklamních aktivit“. Ovšem třeba logo a grafický manuál v roce 2015 vytvořilo Studio Najbrt. Hlavní cílovou skupinu zahrady představují školy, rodiny s malými dětmi a mladí lidé. „Svou propagaci ale míříme na nejširší veřejnost,“ dodává Pšeničková, která upozorňuje na loňský nárůst PR aktivit i počtu outdoorových ploch s reklamou botanické zahrady. To se odrazilo i na návštěvnosti. V roce 2017 prošlo botanickou zahradou 345 tisíc návštěvníků. To je o 26 tisíc víc než rok předtím a představuje to historický rekord. Zahrada vydala 39 tiskových zpráv a uspořádala čtyři tiskové konference.

Reklama
ČEZ

Oáza klidu uprostřed velkoměsta

Celkový komunikační styl se snaží prezentovat zahradu jako „magickou oázu klidu uprostřed velkoměsta“. „Svým jedinečným geniem loci a harmonií umožňuje návštěvníkům obnovit jejich vnitřní rovnováhu a zažít magickou proměnu z městského člověka v bytost spojenou s přírodou,“ popisuje Pšeničková hodnoty, s nimiž je komunikace spojena.

Kromě lákání návštěvníků bude další aktivitou posílení internetové prezentace odborné práce botanické zahrady. „Chtěli bychom rozjet PPC kampaně, remarketing a podpořit kampaně na sociálních sítích,“ říká Pšeničková. Nejbližší větší marketingovou akcí bude kampaň k výstavě motýlů, k níž botanická zahrada připraví opět tiskovou konferenci. Výstava bude k vidění od dubna do května.

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)