Spuštění e-shopu DM drogerie není hrozbou pro on-line prodejce. Vstup velkého hráče pomůže i těm malým. Navíc pro DM je e-shop jen doplněk retailu

Otázka, zda vstup silného hráče do e-commerce pohřbí menší konkurenty, se v případě nového e-shopu DM drogerie zdá zbytečná. Nákup drogerie on-line si zatím vyzkoušela jen malá skupina zákazníků, takže silní hráči jako DM drogerie nebo Teta pomohou k novým prodejům nejen sobě, ale i konkurenci.

První e-shop řetězce DM dokonce v některých parametrech se specializovanými e-shopy prohrává. Slibuje dopravu do dvou až tří dnů, kde ji konkurence zvládá ještě v tentýž den a často i o víkendech. Zásadní je i otázka ceny zboží. Z praxe víme, že u drogerie jsou zákazníci citliví na cenu a například e-shop Ageo je dnes levný a při získávání zákazníků agresivní.

Výhody DM jsou zřejmé. Známost značky, šíře sortimentu nebo třeba vlastní produkty jsou důvodem, proč mnozí zůstanou věrní. Škoda, že DM v českém e-shopu nenabízí servis a komfort, jaký dopřává rakouským zákazníkům. Neumožňuje třeba využívat věrnostní body, což je zásadní prvek jejího marketingu. Chybí také doručení nákupu na prodejnu. U drogerie je ale motivace pro vyzvednutí právě v kamenném obchodě nízká. Proto tuto službu neplánuje ani Teta.Kladu si otázku, zda DM drogerie nespustila svůj e-shop trochu předčasně, možná dokonce kvůli tlaku konkurence (Teta ho plánuje v průběhu několika týdnů). Z uživatelského pohledu nenabízí příliš propracované řešení. V pozici zákazníka si všimnete některých absurdit, jako je nutnost vyplnit své datum narození.

Zákazníci si e-shop pravděpodobně vyhlédnou jako dobrou cestu pro nákupy těžšího, objemnějšího zboží. DM je chce lákat také tím, že některé zboží nepůjde v kamenném obchodě koupit.

Přesto není jasné, jak moc si přeje DM drogerie právě to, aby se její zákazníci naučili nakupovat on-line. Nedávno firma investovala do přestavby kamenných prodejen, a absence některých služeb i nastavení dopravy naznačuje, že e-shop je pro ni spíše doplňkem.

Až čas ukáže, jestli zmíněné nedostatky vadí. Zatím se domnívám, že vstup DM nebo dalších konkurentů do on-linu spíš pomůže celému trhu, a nikdo na něm nebude výrazně tratit. Hráči jako Ageo, Rohlík.cz nebo Alza, která si drogerii určila za jeden z důležitých doplňkových sortimentů, jsou napřed z hlediska ceny a kvality služeb, což určitě osloví nemalou skupinu zákazníků.

Jan Penkala, CEO, Acomware

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia