Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Směrnice PSD2? Většině Čechů to nic neříká

Od ledna letošního roku platí evropská směrnice PSD2, která reaguje na rozvoj digitálních platebních služeb. Věnuje se například ochraně spotřebitelů, zjednodušuje zavádění inovací a usnadňuje různé služby, které dosud byly vázány výhradně na banky.

Ze zjištění výzkumné agentury GfK ovšem vyplývá, že 79 procent lidí o PSD2 nikdy neslyšelo a ani nevědí, co to pro ně znamená. Po vysvětlení možností, které PSD2 uživatelům otvírá, vyjádřil zhruba jeden ze sedmi lidí zájem využít pro svoje platby a správu financí služby třetích stran a jejich aplikace k tomu určené. Značná část obyvatel se ale bojí možného zneužití údajů při placení skrze tyto aplikace, a to nejen prozrazení jejich osobních údajů, ale také krádeže peněz z jejich účtu.

O PSD2 nejčastěji slyšeli lidé ve věku 30 až 49 let, převážně vysokoškoláci zaměstnaní zejména v manažerských funkcích a lidé s vyššími příjmy. Nejnižší znalost termínu PSD2 mají lidé ve věku od 50 do 70 let. Celkově jen jedno procento lidí dokáže vysvětlit, co pojem znamená.

Reklama
ČEZ

„Pro koncového uživatele z PSD2 v první řadě vyplývá možnost zjednodušení obsluhy a kontroly všech využívaných finančních produktů a služeb. Navzdory zmíněným výhodám je povědomí o těchto možnostech mezi koncovými uživateli nízké. Banky ani fintech společnosti zatím v této oblasti nevyvíjejí výrazně viditelné aktivity,“ dodává Kristina Hanušová, leader oddělení Marketing Efficiency z agentury GfK.

Zjištění vycházejí z volně prodejné studie GfK DIGI. Výzkum byl proveden metodou CAWI a CAPI v listopadu 2017 na reprezentativním vzorku 1000 respondentů v České republice.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)