Recenze restaurací čteme na Facebooku i Googlu

Ať už jste na výletě, dovolené, služební cestě nebo neplánovaně jste se ocitli v neznámé končině, jak poznáte restauraci, kde si pochutnáte, obsluha je slušná a ceny příznivé? Říká se, že spolehlivým ukazatelem jsou jiní zákazníci uvnitř (nejlépe místní), čistý interiér, chování obsluhy, libá vůně atd., ale než tohle všechno prověříte a přesunete se do správného podniku, může být z oběda večeře. Naštěstí jsou k dispozici online recenze velkého počtu zařízení.

Tyto recenze před návštěvou restaurace vyhledává více než polovina české internetové populace. Častěji jsou to mladí do 29 let, lidé s maturitou nebo VŠ, lidé z Prahy a větších měst a lidé s vyšším příjmem. Mezi zdroji recenzí vítězí s výraznou převahou Google a Facebook. Celkový podíl lidí, kteří si recenze (ať už amatérské či profesionální) nebo žebříčky restaurací obecně rádo čte, je ještě vyšší a činí dvě třetiny české internetové populace. Většina čtenářů recenzí však bere názory uvedené v recenzi v potaz jen do určité míry, protože se jedná o subjektivní pohled autora. Lidem vyhovují recenze ve formě hvězdiček pro rychlý přehled, ale chtějí si přečíst i slovní komentář hodnotitelů.

Hodnocení restaurace po její návštěvě pravidelně nebo občas píše jen 18 %, ostatní se o názor podělí buď výjimečně, nebo vůbec. Recenzenti jsou častěji lidé z Prahy a s vyšším příjmem a přispívají hlavně na Google nebo Facebook.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia