Proti chřipce se nechává očkovat 27 procent lidí

Chřipka v Česku kulminuje většinou od ledna do března. Jaký postoj mají Češi vůči očkování? 27 procent lidí tvrdí, že se nechává očkovat proti chřipce (z toho 16 procent pravidelně každý rok a 11 procent nepravidelně). V pravidelném očkování proti chřipce dominují více ženy než muži (20 procent, resp. 12 procent). Se zvyšujícím se věkem stoupá i větší počet lidí, kteří se nechávají očkovat. Nejvíce pravidelně proočkovávanou skupinou jsou lidé ve věku od 60 do 69 let (25 procent). Z hlediska regionů se nejméně lidí nechává očkovat v Praze a Ústeckém kraji. Ze srovnání Čech a Moravy vyplývá větší pravidelná vakcinace proti chřipce v Čechách než na Moravě.

Mezi důvody, proč se nenechat očkovat, 41 procent Čechů uvádí, že jim očkování proti této nemoci nijak nepomůže. Pro 36 procent lidí je vakcinace zbytečná, protože se jim toto onemocnění prozatím vyhýbá. V 17 procentech případů se lidé nepovažují za rizikovou skupinu. Z dalších důvodů uváděli vedlejší účinky (14 procent), vysokou cenu (14 procent), negativní postoj k očkování jako takovému (10 procent) a špatnou zkušenost s očkováním buď vlastní, nebo někoho z jejich okolí (9 procent).

Výzkum byl proveden metodou osobního dotazování za využití notebooků (CAPI). Uskutečnil se v období od 16. do 26. září 2017 na reprezentativním vzorku 1000 respondentů.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia