Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Platbu otiskem prstu by využilo 22 procent lidí

Zeptali jsme se Čechů, jaké platební metody by rádi v budoucnu využívali a které naopak pro ně nejsou tak atraktivní. Mezi nejoblíbenější platby, které by lidé rádi využívali, byly zařazeny platby přes platební brány v e-shopech, ke kterým se přiklání nejvíce lidí. Druhou nejoblíbenější metodou je placení mobilními telefony v kamenných obchodech. Na třetím místě figuruje placení bez nutnosti zadání čísla účtu (stačí pouhá znalost telefonního čísla příjemce a bankovní účet se automaticky doplní). Teenageři preferují především platby mobilními telefony v kamenných obchodech a mají zájem i o placení pomocí otisků prstů. Lidé v produktivním věku mají nejčastěji zájem o platby mobilními telefony v kamenných obchodech a platby platebními bránami v e-shopech. Lidé nad 50 let se o nové platební metody obecně zajímají nejméně, nicméně nejpozitivněji se staví k placení mobilem v kamenných obchodech, a na rozdíl od ostatních věkových kategorií jako druhou platební metodu pro využívání v budoucnosti uvedli platby bez nutnosti zadání čísla účtu. Potvrzení platby pouhým otiskem prstů by vyhovovalo 22 procentům lidí.

Zjištění pocházejí z volně prodejné studie GfK DIGI. Výzkum byl proveden metodou CAWI (dotazování na webovém formuláři) a CAPI (osobní dotazování za pomoci počítače) v září 2017, reprezentativní vzorek 1000 respondentů v České republice.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)