Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Mladí diváci našli cestu k BBC na webu

Dejte mi důvod, abych se smál, dejte mi důvod se zamyslet a dejte mi prostor, abych byl slyšet. Taková jsou tři nejdůležitější očekávání mladých diváků, kteří na internetu sledují produkci britské stanice BBC Three. V únoru roku 2016 musela ukončit klasické vysílání kvůli škrtům v rozpočtu BBC, a od té doby je k vidění jen ve videotéce iPlayer, na YouTube, na webu a na sociálních sítích. Její strategii představil v Praze na konferenci Evropské vysílací unie (EBU) šéf stanice Damian Kavanagh.

Půl hodiny je na internetu moc

Aby obsah našel odezvu u mladých, musí být přímočarý, srozumitelný, nesoudit a zabývat se tématy, s nimiž se mohou ztotožnit. „Tonalita obsahu musí být konzistentní napříč platformami. Mluvte běžným jazykem, přinášejte osobní příběhy, které kromě emocí představí i motivace a následky rozhodnutí konkrétních lidí,“ řekl Kavanagh. „Zpracujte témata přístupnou formou, ale nesklouzněte k populismu,“ doplnil.

„Díky internetu už nejsme svázaní programovými okny. Pokud obsah stojí za to, můžeme mu dát tolik prostoru, kolik si zaslouží. Rozhoduje redakce, ne programové schéma,“ podotkl manažer, který stojí v čele stanice tři roky.

Většinu produkce, 80 procent, tvoří pořady se stopáží delší než půl hodiny, které se kromě videotéky iPlayer objevují také ve vysílání tradičních stanic BBC One a BBC Two. Zbylých 20 procent obsahu se dělí na formáty se stopáží od pěti do třiceti minut, které stanice umisťuje na YouTube, a na krátká videa, obrázky a texty pro sociální sítě. BBC Three konkrétně využívá Instagram, Snapchat, Twitter a Facebook.

Z úspěšných videí vyvodila stanice několik rad pro úspěšný digitální obsah. Jde o kombinaci technických a redakčních parametrů. Video musí být krátké, čtvercové, s výraznou grafikou a musí být pochopitelné i s vypnutým zvukem. Hned na začátku by měl být silný moment a celková dynamika by měla být podstatně vyšší než u obsahu pro televizní vysílání. „Nuda je v tomto případě větší nebezpečí než to, že někdo nepochopí, co se děje,“ glosoval Kavanagh přístup mladých diváků k obsahu.

Jen na Facebooku dosáhne obsah BBC Three průměrně k 56 milionům uživatelů týdně. Pět a půl milionu jich na něj aktivně reaguje. BBC je s dosavadním výkonem spokojená. Čerstvě proto rozhodla, že BBC Three navýší rozpočet na výrobu pořadů o deset milionů liber.

Jedním z úspěšných virálních formátů BBC Three je skeč Tohle určitě neříkejte. Pětiminutová komediální videa radí, na co se neptat autistů, židů, zrzavých lidí nebo třeba schizofreniků.
Foto: BBC Three

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu