Kniha týdne: Retail letem světem

Kniha Petra Šimka, výkonného ředitele agentury Wellen, obsahuje výběr z blogových příspěvků agenturního webu Retailblog.cz z posledních sedmi let. Šimek fotí a komentuje zajímavé interiéry obchodů. Ať už doma, v Evropě, ve Spojených státech nebo v Asii. „Retail v sobě snoubí smysl pro detail a estetiku, ale je tažen výsledky. Prodejny jsou dokonale esteticky vyladěným prostředím, které nekompromisně směřuje za svým cílem: prodat, obsloužit a předat misi či hodnoty značky,“ komentuje autor kritéria výběru příspěvků do knížky.

Kniha je psaná česky a zároveň anglicky, marketéři v ní mohou najít spoustu podnětů, jak zajímavě pojmout kamennou prodejnu. Například se můžou inspirovat Ikeou a jejím systémem světelné navigace, která je na prodejní ploše snadno viditelná a je možné ji podle potřeb jednoduše a levně přemístit. V Las Vegas autor narazil na obchod s oblečením Saks Fitfh Avenue, který umožňoval nechat si poslat účtenku ekologicky mailem. Otázkou je, zda se tím zákazník nezavazoval k odběru newsletterů.

Šimek zároveň upozorňuje i na některé chyby. V pražské pobočce banky ČSOB byl podlahový polep umístěn v zóně, kde se návštěvníci rozkoukávají a hledají, jak se dostat k přepážce. Jedinou vadou knihy je, že textové popisky zejména u starších příspěvků nejsou aktualizované.

Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk