Kniha Petra Šimka, výkonného ředitele agentury Wellen, obsahuje výběr z blogových příspěvků agenturního webu Retailblog.cz z posledních sedmi let. Šimek fotí a komentuje zajímavé interiéry obchodů. Ať už doma, v Evropě, ve Spojených státech nebo v Asii. „Retail v sobě snoubí smysl pro detail a estetiku, ale je tažen výsledky. Prodejny jsou dokonale esteticky vyladěným prostředím, které nekompromisně směřuje za svým cílem: prodat, obsloužit a předat misi či hodnoty značky,“ komentuje autor kritéria výběru příspěvků do knížky.
Kniha je psaná česky a zároveň anglicky, marketéři v ní mohou najít spoustu podnětů, jak zajímavě pojmout kamennou prodejnu. Například se můžou inspirovat Ikeou a jejím systémem světelné navigace, která je na prodejní ploše snadno viditelná a je možné ji podle potřeb jednoduše a levně přemístit. V Las Vegas autor narazil na obchod s oblečením Saks Fitfh Avenue, který umožňoval nechat si poslat účtenku ekologicky mailem. Otázkou je, zda se tím zákazník nezavazoval k odběru newsletterů.
Šimek zároveň upozorňuje i na některé chyby. V pražské pobočce banky ČSOB byl podlahový polep umístěn v zóně, kde se návštěvníci rozkoukávají a hledají, jak se dostat k přepážce. Jedinou vadou knihy je, že textové popisky zejména u starších příspěvků nejsou aktualizované.