Většina internetové populace používá relativně nový telefon. Více než třetina má telefon nový (méně než jeden rok), oproti tomu čtvrtina má telefon starší tří let (častěji starší respondenti).
Přibližně každý pátý uživatel plánuje letos koupi nového přístroje. Čím starší telefon, tím větší podíl těch, kteří plánují koupi. Zatímco mezi majiteli nových telefonů plánuje koupi nového jen 10 procent, u majitelů telefonů starších pěti let plánuje koupit nový už celá třetina.
Nejčastější důvody pro koupi nového telefonu jsou nevyhovující hardware a poškození současného. Řada lidí kupuje nový telefon prostě proto, že chce mít poslední model. Uživatelům častěji nevyhovuje stávající telefon (55 procent), než že by je lákal nový přístroj (45 procent). Zde hraje hlavní roli stáří telefonu, starší jednoduše častěji nevyhovují.
Mezi lidmi, kteří nákup nového neplánují, převažují dva hlavní důvody: buď jim jejich současný telefon vyhovuje (platí častěji u mladších telefonů) nebo zkrátka nechtějí utrácet za nový.
Ke koupi nového telefonu by asi nejvíce přesvědčila extrémní výdrž baterie (argument mladých lidí plánujících koupi telefonu) nebo odolnost vůči poškození. Když už nový telefon, tak smartphone – to je názor většiny, výrazně častěji pak mužů, mladých a lidí s vyšším stupněm dosaženého vzdělání. A mezi smartphony kraluje operační systém Android (75 procent preferuje), jablíčko – čili iOS – preferuje 15 procent.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.