Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jste překvapení těžbou dat? Začněte u sebe

Světová veřejnost někdy potřebuje pořádnou facku, aby se probudila a začala se věnovat záležitostem, které léta ignorovala. Jednou takovou fackou v oblasti soukromí a vytěžování digitálních dat je kauza kolem poradenské firmy Cambridge Analytica. O tom, že její profilování uživatelů sociálních sítí pomáhá ovlivňovat volby po celém světě, se ví několik let a není to poprvé, co se její činnosti světová média věnovala. Ale až letos je povyk tak velký, že Mark Zuckerberg dostal předvolání do amerického Kongresu, kde má vysvětlit, jak se firma stará o osobní údaje uživatelů.

Zuckerbergův stroj na peníze se jen tak nezasekne a výzvy ke smazání účtů na Facebooku nebudou mít významný efekt. Ale pokud vám vadí, že vás někdo dokáže na dálku profilovat a odhadnout vaše politické preference, spotřební chování nebo oblíbené filmy, začněte nejdřív místo volání po přísnější regulaci kontrolou nastavení svého profilu. Otevřete si příslušnou sekci na Facebooku a podívejte se, komu všemu jste dali svolení používat data a jaké aplikace je mohou z vašeho profilu čerpat. Začít můžete tím, že se přestanete zapojovat do různých testů, které filmové hvězdě se nejvíc podobáte. I to je totiž jen převlečené sbírání dat.

Tiskové zprávy, náměty a ohlasy posílejte na [email protected].

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)