Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jan Klika, Filip Woś: Od diářů k sociálnímu podnikání

Přáli jsme si především tvořit a sami také něčím přispět. Proto jsme si dlouhou dobu vedli sešit podnikatelských nápadů, kam jsme si zapisovali nápady a myšlenky,“ říkají dva mladí výrobci motivačních diářů pod značkou Infinity, které představujeme v našem cyklu rozhovorů se začínajícími podnikateli. Svou firmu na diáře založili na podzim roku 2016. „Věříme, že vyšší povědomí o seberozvoji může lidem výrazně zkvalitnit život,“ tvrdí.

Na trhu motivačních diářů je obrovské množství konkurentů. Jak na něm chcete uspět?

Jan Klika (J. K.): Neobyčejní jsme například v tom, že máme dvě varianty diářů. V jedné verzi cílíme na studenty, takže v ní je třeba rozvrh hodin a předmětů. Druhá verze obsahuje navíc deník vděčnosti. Kromě toho naleznete v diářích originální motivační texty. Ojedinělá je také spolupráce s chráněnou dílnou Káča, která nám šije látkové obaly.

Reklama
ČEZ

Pomáhá vám tato spolupráce při marketingu?

Filip Woś (F. W.): Není to náš primární cíl, především chceme podpořit dobrou věc. Máme velkou radost, že spousta lidí oceňuje, že obaly šijí právě lidé z chráněné dílny a mají při nákupu dobrý pocit. Nicméně ano, z marketingového hlediska je tato spolupráce také přínosná.

Máte pro své diáře přesně definovaný marketingový plán?

J. K.: Popravdě, nemáme. Vypracovaný plán je věc jedna, ale jeho dodržování občas drhne. V marketingu máme obrovský prostor pro zlepšení. Veškeré aktivity nyní děláme svépomocí, ať už to je správa sociálních sítí, nastavování on-line reklam nebo třeba e-mailing.

Co tím přesně myslíte?

F. W.: Veškerou práci od A do Z jsme si od začátku dělali sami – od grafického návrhu diářů až po výkonnostní marketing, sepsání textů pro diář a web, vytvoření produktových fotek či kompletní expedici. Ve druhé sezoně se nám však podařilo posunout projekt o něco dále. Kromě diáře pro studenty jsme našim zákazníkům nabídli i diář s deníkem vděčnosti, kam si mohou každý den napsat tři věci, za které jsou vděční. Také jsme rozšířili výběr látkových obalů. Mimo toho spolupracujeme s ilustrátorkami, které nám vytvářejí do diářů krásné malby, tudíž máme díky nim mnohem poutavější sociální sítě i webové stránky. Dále jsme například natočili několik videí na YouTube. Pro příští sezonu bychom ale rádi našli nějakého šikovného člověka, který nám pomůže s některými aktivitami.

Je nějaká metoda, která se vám, marketingovým laikům, neosvědčila?

J. K.: Náš rozpočet není příliš velký, takže na nějaké experimentování není moc prostor. Proto metody marketingu opravdu pečlivě vybíráme a snažíme se eliminovat případný neúspěch na minimum.

Jaké formy reklamy tedy používáte?

J. K.: Z placené formy propagace využíváme hlavně PPC kampaně – především na sociální síti Facebook. Kromě toho diáře propagujeme i prostřednictvím vyhledávačů Google a Seznam.cz.

Vaší cílovou skupinou jsou v podstatě všichni, kdo mají zájem o seberozvoj. Omezuje vás, předpokládám, něco jiného – sezónnost vašeho produktu.

F. W.: Ano, to je i vidět na prodejích. Právě proto máme letos jako prioritu nabídnout zákazníkům i produkty, které by mohli využít celoročně a vyhnout se tím riziku „sezonního podnikání“. Nápadů do budoucna máme opravdu spoustu – ať už to je širší nabídka produktů nebo další aktivity spojené se segmentem seberozvoje.

Můžete být konkrétnější?

F. W.: Chceme, aby v našich produktech zákazníci viděli i jinou přidanou hodnotu. Jedním z našich cílů je vybudovat aktivní komunitu lidí, která se bude zajímat o osobnostní rozvoj. Chceme natáčet videa, organizovat přednášky. Náš projekt chceme také více směřovat k sociálnímu podnikání, tedy provázanější spolupráci s neziskovými organizacemi.

Nebude vám český trh malý?

J. K.: Teď se soustředíme jen na Českou republiku. Myslíme, že prostor tu stále je pro nás dostatečně velký a zatím nemáme v plánu jít na cizí trh.

Jan Klika, Filip Woś, výrobci diářů Infinity

Filip, absolvent Podnikohospodářské fakulty Vysoké školy ekonomické, a Honza, absolvent České zemědělské univerzity, si nikdy svou budoucnost nepředstavovali v korporátních kancelářích. Jeden chtěl být zpěvákem, druhý se nechal vést životem. Společně vymysleli projekt Infinity a už druhým rokem vyrábí motivační diáře. V případě Jana Kliky jde jen o shodu jmen s redaktorem MAM.

Seriál vzniká ve spolupráci s Fakultou podnikohospodářskou Vysoké školy ekonomické v Praze.

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)