Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

F1: Neomlazujeme, přizpůsobujeme se!

Více než půl roku po bouřlivém odchodu moderátorského dua Miloš Pokorný a Roman Ondráček, známého jako Těžkej Pokondr, obměňuje rozhlasová stanice Frekvence 1 výrazně svůj kabát. Ranní rozhovor s VIP hostem od začátku března vede moderátorský manželský pár Zorka a Míra Hejdovi. Kromě toho přišla i změna hudebního schématu a posílení on-lineových formátů. „Posluchači se vyvíjejí. Je jiný životní styl, jiné technologie, možnosti… A to vše je potřeba reflektovat, pokud chcete mít moderní produkt,“ říká ředitel stanice Miroslav Škoda.

Posluchači se vyvíjejí

Zorka Hejdová přišla na Frekvenci 1 ze sesterské stanice Evropa 2, která je určena zejména pro mladé. Rozhovory, které vede se svým manželem, se natáčejí v novém studiu. Kromě audio záznamu vznikne i video obsah pro web a sociální sítě rádia.

Na první pohled se tak zdá, že Frekvence 1 se změnami snaží oslovit mladší posluchače. „Můžete mít pravdu. Novináři a marketéři si ale často myslí, že ,omladit‘ znamená jít do úplně jiné cílové skupiny. To ale není pravda. V průběhu času se cílová skupina obměňuje, protože lidé dorůstají. Frekvence 1 má jádro cílové skupiny 35 až 55 let. Dnešní čtyřicátník má ale jiný životní styl, než měl čtyřicátník před deseti lety. Má rád jinou muziku, umí více pracovat s on-linem a tak dál,“ vysvětluje Škoda.

Reklama
MMcite

Manželství moderátorů, kteří po Pokondrech převzali formát dopoledního rozhovoru s osobností, považuje za přidanou hodnotu, která přispěla k výběru při rozhodovacím procesu. „Je to manželská dvojice, která dobře reprezentuje Frekvenci 1, protože Frekvence 1 nejsou singles. Její posluchači jsou v jiném stadiu životního cyklu. Je to hezký reprezentativní pár,“ říká Miroslav Škoda.

Na seznamu možných kandidátů se ale prý objevovala i jména jako Jan Kraus, Leoš Mareš, Marie Doležalová nebo Marta Jandová. „Soupis jmen moderátorů hlavního rozhovoru jsem začal sestavovat loni v létě,“ říká.

„Pokondři“ oznámili odchod z Frekvence 1 v živém vysílání loni v říjnu.Jako důvod uvedli, že jim právě Miroslav Škoda zakázal do pořadu přizvat některé hosty, a to zejména novináře a autora knihy Boss Babiš Jaroslava Kmentu. Na otázku, jak probírá výběr hostů do inovované podoby pořadu Host Frekvence 1, Škoda odpovídá: „Stále stejně. Hosté jdou mimo mě. Pomáhal jsem Hejdovým se sehnáním hostů na začátek. Popis toho, jak má vypadat host do tohoto typu pořadu, zůstává stejný.“

Kromě změn v oblasti mluveného slova je z Frekvence 1 slyšet i jiná muzika. „Je to mix popu a rocku. Zjednodušeně řečeno se v playlistu objevuje víc kytar,“ uvádí Škoda. „Za prvé jsme chtěli, aby to dostalo šmrnc. Pokud dlouho děláte totéž, tak to ztratí kouzlo. Za druhé se chceme na českém trhu odlišit,“ dodává.

Přicházejte za námi s problémy

Frekvence 1 hodlá změny představit prostřednictvím reklamní kampaně. Novinkám ovšem nemusí být konec. Programové změny totiž mění a přinášejí i nové nástroje pro potenciální inzerenty.

Škoda však nechtěl nové možnosti generalizovat: „Snažíme se rozvíjet speciální jednorázové projekty. Klient přijde se svým zadáním, které ale nezní: ,Chci soutěž v ranní show!‘. Přijde s komunikačním problémem a konkrétním očekáváním a my mu na klíč sestavíme řešení. Zároveň by z takové spolupráce měl mít něco i posluchač. To je způsob, jakým chceme primárně řešit reklamu,“ popisuje.

Jako příklad uvádí zpracování kampaně pro výrobce šumivých vín Bohemia Sekt. „Začali jsme uvažovat, jak do vysílání správně jejich produkt umístit, aby měl pro klienta i posluchače co největší efekt. Tenkrát bylo řešením spojit klienta s naší imageovou hotovostní soutěží. V případě výhry i prohry jsme soutěžícím poslali bednu sektu. Klientova značka tedy byla vždy spojená s pozitivní emocí. Vyhrál jste? Oslavte to sektem. Prohrál jste? Nevadí, stejně máte cenu. Soutěž pouze o ten produkt by vůbec nedávala smysl a neměla takový efekt,“ uzavírá Škoda.

Miroslav Škoda vystudoval marketingovou a sociální komunikaci na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Na Frekvenci 1 působí od roku 1996. Z pozice redaktora se postupně dostal k funkci ředitele stanice.
Foto: Frekvence 1

Z rozhovoru na Frekvenci 1 – na snímku manželská a moderátorská dvojice Zorka a Míra Hejdovi – vzniká i videozáznam pro web. „Naše ambice je být výrobcem a producentem obsahu. Způsob distribuce je vedlejší. Budeme připraveni na všechno,“ říká ředitel rádia Miroslav Škoda.
Foto: Frekvence 1

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu