Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Eventy teď už mají svůj český festival

Na 800 lidí navštívilo v pražských Holešovicích první ročník Event Festu – akce, která chce být největší oborovou událostí pro eventové profesionály v České republice. Podle pořadatelů z internetového portálu FiremniAkce.cz, který sdružuje dodavatele eventových služeb, šlo o dvě stovky vystavovatelů, stovku účastníků konference a pět set návštěvníků výstavy.

„V Event Festu vidíme unikátní příležitost jak propojit agentury, dodavatele a klienty na jednom místě,“ okomentovala premiérový ročník akce její ředitelka Kateřina Horynová z agentury Event Arena.

Hlavním řečníkem konferenční části byl Jens Mayer, který řídí německé kanceláře mezinárodní agentury Jack Morton. Německý profesionál se zaměřil na vztah mezi technologiemi a eventy a na to, jak maximálně využít digitální podpory. Přesto po skončení své prezentace MAM sdělil, že digitální technologie živá setkání nikdy plně nenahradí. „Rozmluvy s živými lidmi a náhodná setkání jsou jedinečná. Rozšířená a virtuální realita pouze dodá zajímavý obsah reálným eventům,“ je přesvědčen Mayer.

Reklama
ČEZ

Špekáčky poprvé za dvacet let

Eventová specialistka Renata Zikmundová představila tři nejčastěji organizované druhy eventů v pojišťovně Axa. Její konference často bývají až pompézní, tato dekorativnost ale má svůj důvod. „Lidé díky tomu cítí, že je o ně zájem,“ vysvětlila Zikmundová s tím, že návštěvníci očekávají vždy něco nového a s pouhým dataprojektorem si dnes pořadatelé už nevystačí. A navíc se musí konference spojit se zábavou.

Druhým typem eventu v Axe je workshop, který má dopolední pracovní a odpolední zábavnou část. Celé to přitom nemusí být nijak drahé. „Naprostá bomba bylo opékání špekáčků po večeři. Lidé, kteří u nás pracují přes dvacet let, říkali, že to pro ně firma ještě nikdy neudělala,“ řekla Zikmundová. Do pořádání eventů je tedy třeba přinášet digitální inovace, ale zároveň nezapomenout na osvědčené a tradiční věci.

A konečně Axa pro své kolegy organizuje ještě takzvané incentivy, tedy motivační dovolené, na které firma posílá pracovníky, aby si zajistila loajální, pracovitý a úspěšný kolektiv. „Jsou to poznávací cesty, které si lidé sami třeba nemohou dovolit, například jízda na historických plachetnicích.“ Zaměstnanci by prý často peníze, které za ně firma zaplatí, využili raději jinak, třeba na prodloužený víkend s rodinou. Podle Zikmundové je ale zájezd s ostatními zaměstnanci „nezapomenutelný a člověk ho v rodinném kruhu nezažije“.

Expo část byla plná nápadů

Paralelně s konferencí probíhala ve vedlejší hale výstava dodavatelů různých eventových služeb. Patřily mezi ně technologické firmy, hotely, cateringové společnosti nebo umělecké agentury zajišťující program na eventech. „Úspěch slavily prezentace nabízející konkrétní program, jako třeba mobilní beauty tým společnosti Notino. Zájem byl i o představení lokací – konferenčních prostor, hotelů, stejně jako technického a dalšího vybavení na akce,“ řekl Pavel Hofrichter, zakladatel projektu FiremniAkce.cz, kterého kreativita a nápady vystavovatelů potěšily.

„Podařilo se nám do Prahy přivézt několik špičkových evropských eventovových odborníků a v tomto trendu chceme pokračovat,“ zhodnotil první ročník Event Festu Norbert Pýcha, předseda České eventové asociace, která byla odborným partnerem festivalu.

Agentura Jack Morton byla založena v USA už v roce 1939. Jens Mayer jí šéfuje v Německu.

Mobilní tým e-shopu Notino slavil u dam úspěch.
Foto: Event Fest

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)