Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

CTP ozvláštňuje „krabice“ mural artem

V Česku založená developerská společnost CTP se zaměřuje na výstavbu a správu technologických průmyslových zón. Vlastní síť CTParků, největší integrovaný systém průmyslových zón ve střední Evropě o rozloze víc než čtyř milionů metrů čtverečních, které se nacházejí na osmi desítkách míst.

Taková čísla mohou znít skvěle lidem z byznysu, ale pro většinu veřejnosti jde především o obrovské šedé „krabice“ u dálnic. CTP se to rozhodla změnit a vtisknout svým halám jinou, originální tvář.

Cílem jejího projektu CTP Art Wall je zlepšení veřejného prostoru a „zkrášlení“ průmyslových a logistických hal nejen v České republice, ale do budoucna i v dalších zemích střední a východní Evropy, kde firma působí. Jako nejvhodnější byl pro iniciativu, jak nenásilně propojit umění a development, vybrán současný umělecký směr zaměřený na velkoplošnou malbu – mural art.

Reklama
ČEZ

Výzva pro 200 umělců

S nápadem přitom přišel osobně generální ředitel CTP – a milovník umění – Remon Vos. CTP a partnerská společnost CBRE v květnu 2017 vyhlásily mezinárodní soutěž CTP Art Wall. V rámci projektu oslovily společně s uměleckým studiem Drawetc., lídrem české ilustrátorské scény, víc než dvě stovky umělců z celé Evropy.

Nabídly jim stěny dvou hal – CTParku Humpolec a CTParku Prague Airport, které dohromady mají víc než 6500 metrů čtverečních plochy. Kromě toho jim nabídly podporu v realizaci díla a finanční odměnu ve výši sto tisíc korun pro každý vítězný návrh. Čtyřicet z nich se výzvy chopilo.

„Graffiti vzniká jako ‚guerillová‘ akce, která je vyjádřením autora, kdežto mural předpokládá spolupráci se zadavatelem, majitelem zdi. A je spojený s větším technickým zázemím a vybavením,“ vysvětluje majitel a kreativní ředitel studia Drawetc. Vladimír Strejček.

Vítězným návrhem pro humpolecký CTPark se stalo dílo umělce z Belgie s pseudonymem Dzia. Bylo inspirováno faunou a florou a jeho cílem bylo uprostřed dálnice zobrazit rozkvetlou zahradu a zkrášlit tak okolí i halu samotnou.

„Mural art je forma legální zakázky na míru a zároveň výzva, protože čím větší plocha je, tím je výroba komplikovanější. Projekt v humpoleckém logistickém parku se připravoval přes šest měsíců. K urychlení práce jsme používali světelnou projekci, díky které jsme si přes noc předpřipravili šablony a přes den mural kolorovali,“ popisuje proces Hanina Větrovcová ze studia Drawetc., která sprejovací akci na místě řídila.

Největší v Česku

Díky usilovné práci týmu, který pracoval na směny ve dne i v noci, bylo vymalováno za deset dní. Pro belgického umělce – který je ve svých domovských Antverpách populární, ale stále si střeží soukromí a neukazuje svou tvář – přitom šlo o největší dílo v jeho dosavadní kariéře. A současně se jedná o největší velkoplošnou malbu mural artu v České republice.

„Tým se musel vypořádat s relativně složitými logistickými problémy způsobenými měnícím se počasím a těsným časovým plánem. Díky přípravě, vstřícnosti nájemců, profesionalitě umělců a odhodlanosti realizačního týmu se ale první hala proměnila v umělecké dílo přesně podle plánu,“ komentuje vznik malby šéf oddělení nemovitostí CTP Stefan de Goeij.

Výjimečný projekt ocenili také lidé z okolí a řidiči jedoucí po dálnici. Malba vzbuzuje u místních prý dokonce nadšení – oceňují její nápaditost a originalitu. CTP se tak stala vůbec první společností, která projekt takovéhoto formátu kdy v České republice realizovala.

„Cílem projektu je vizuálně zpestřit nejen industriální haly i celé průmyslové zóny. Myslím, že tohle naše první dílo krásně ukazuje propojení vizuálního umění a industriálních parků a bude inspirovat ostatní,“ poznamenává ředitel marketingu CTP Július Hájek.

Přijdou i letokruhy u ranveje

Další fáze projektu, která bude realizována na jaře, se týká CTParku Prague Airport. Vítězný návrh, který pro velkoplošnou malbu na stěnách této haly vytvořil Michal Škapa alias Tron, tvoří mandaly, soustředné kružnice a letokruhy. V kružnicích je zapsán text, který postupuje od středu ven.

Tron inspiraci při tvorbě písma čerpal například ve tvarech německé fraktury, runovém písmu nebo podpisech latinskoamerických writerů. Na zdi se tak objeví motiv ve čtyřech variantách, v každé sekci bude zakódován specifický příběh.

Komunikačně celý projekt společně zastřešily agentura Bison & Rose a studio Drawetc. „Pro média jsme připravili sérii fotografií, videí a rozhovorů s umělci, pořadateli i realizátory maleb. V komunikaci je zdůrazňována především unikátnost a rozsah projektu v českých poměrech,“ vysvětluje PR specialistka Zuzana Binarová z B&R.

Kromě řady výstupů v online a tištěných médiích už o projektu Art Wall informovala např. TV Nova ve svém hlavním zpravodajství, v České televizi běžela reportáž a rozhovor s tvůrci. A všimly si ho i některé zahraniční weby, které se věnují graffiti a street artu.

 

Máte zajímavou case study? Pošlete ji na [email protected].

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Above
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)