Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

ČEZ šetří, ostatní na Varech budou

Jeden z hlavních sponzorů Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary (KVIFF), polostátní společnost ČEZ, se letos rozhodla ukončit partnerství. Energetická firma každoročně přispívala festivalu asi 15 miliony korun. Podle mluvčího Ladislava Kříže je důvodem šetření „neutěšená situace na energetických trzích“. Rozpočet festivalu se pohybuje mezi 140 a 150 miliony korun, příspěvek ČEZ tak představoval přibližně desetinu. Přitom jen pár dní poté bylo oznámeno, že čistý zisk Skupiny ČEZ v roce 2017 vzrostl o třetinu na 19 miliard korun.

Karlovarský festival ovšem není jediná akce, jejíhož sponzoringu se energetická společnost vzdala. Firma zrušila sponzoring všech ČEZ arén, snížila podporu Českého olympijského týmu, kdy se z generálního partnera stal jen partnerem oficiálním, a obdobně tomu bylo u Českého atletického svazu. „Primárně podporujeme projekty v regionech, kde působíme, tedy v okolí elektráren,“ podotýká mluvčí ČEZ. Podle něj šetří firma i dalších oblastí komunikace: „Skončily smlouvy s PR agenturami, vše si zajišťujeme interně.Snížili jsme i interní stavy v komunikaci a marketingu,“ konkretizuje Kříž. ČEZ seškrtal firemní média, zrušil zákaznický časopis, interní časopis změnil periodicitu z měsíčníku na čtvrtletník.

Peníze ČEZ odchází, Innogy zůstává

Konkurenční distributor energií Innogy, pod kterého spadají značky RWE a E.ON, ale partnerem festivalu zůstává. „Festival ve Varech podporujeme 23 let. Posledních 13 let na něm prezentujeme sponzoringový projekt ‚Innogy – energie českého filmu‘,“ říká mluvčí Martin Chalupský. Firma se stala koproducentem šedesáti hraných a dokumentárních snímků. Komunikace partnerství karlovarského festivalu je proto zaměřena na prezentaci těchto projektů.

Reklama
Abovalve

Letos bude například po celou dobu konání festivalu k dispozici pojízdné dabingové studio a součástí programu bude i básnická exhibice slam poetry. Vyhodnocení sponzorských aktivit provádí firma průzkumem.

Dlouholetým partnerem karlovarského festivalu je také mobilní operátor Vodafone. Letos podle tiskové mluvčí Veroniky Exnerové opět přiveze svou pláž, plánuje i zónu pro firemní zákazníky nebo velotrixy, ekologická vozítka na lidský pohon, kterými se zájemci mohou nechat dopravit po městě.

Kromě Innogy a Vodafonu festival podporují ještě třeba Pivovary Lobkowitz, ministerstvo kultury, město Karlovy Vary i Karlovarský kraj. Veřejné příspěvky tvoří asi třetinu rozpočtu.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)