Čeští Young Lions mají kategorii public relations. Konečně!

Naše týmy jsme v soutěži Young Lions vždy přihlašovali do kategorií Media nebo Cyber. A pokaždé jsme si zoufali, že to nejsou kategorie pro lidi z public relations, kteří umí „zapojovat publika“, dokáží svým nápadem a postupy získat pozornost a mediální prostor a uvažují v kontextu integrované komunikace. Chyběla nám prostě ta správná škatulka…

A teď tu je! A my, jako agentura, jsme opravdu rádi, že jsme její vznik mohli podpořit. Vždy pro nás bylo důležité podporovat mladé talenty, kreativitu, ale i obor jako celek a snažit se o jeho růst a zlepšování pověsti.

Protože nechceme, aby public relations mělo špatné PR. Naopak: toužíme po tom, aby se u nás dělalo skvěle! Strategicky, kreativně, z podstaty multikanálově. Vidíme kolem sebe mnoho skvělých kampaní, firmy, které komunikují na špičkové úrovni, a agentury, které pro své klienty dělají úžasnou práci. Ale také často narážíme na chyby – a ne že bychom je sami nikdy nedělali – a mylné uvažování o PR.

PR dnes více než jindy nespočívá jen ve skvěle zvládnuté komunikaci s novináři (byť je stále důležitá) nebo v tom, že se v rámci společenské odpovědnosti firmy rozdělí peníze na potřebné děti, seniory anebo zvířátka.

Vy z oboru víte, o čem hovoříme. V PR jde o strategie, budování vztahů, zapojování lidí a jejich vtahování do konverzace. O vyprávění příběhů. O zpětnou vazbu. O naslouchání. A přirozené využití více kanálů. A také záleží na kreativitě!

Protože bez nápadu neupoutáte pozornost, bez pozornosti nepředáte sdělení a bez předání sdělení svých komunikačních ani byznysových cílů nedosáhnete.

Proto je skvělou zprávou, že Young Lions nově mají kategorii, kde mohou poměřit své síly právě mladí píáristé. I oni teď dostanou za úkol navrhnout PR kampaň a popsat její kreativní myšlenku, strategii a exekuci.

A ještě lepší zprávou bude, pokud se najde dostatek firem a agentur, které vyšlou své týmy a nechají je načerpat nové zkušenosti. Přejeme hodně štěstí a držíme palce!

Alžběta Fridrichová, managing director a partner, Adison

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)