Naše týmy jsme v soutěži Young Lions vždy přihlašovali do kategorií Media nebo Cyber. A pokaždé jsme si zoufali, že to nejsou kategorie pro lidi z public relations, kteří umí „zapojovat publika“, dokáží svým nápadem a postupy získat pozornost a mediální prostor a uvažují v kontextu integrované komunikace. Chyběla nám prostě ta správná škatulka…
A teď tu je! A my, jako agentura, jsme opravdu rádi, že jsme její vznik mohli podpořit. Vždy pro nás bylo důležité podporovat mladé talenty, kreativitu, ale i obor jako celek a snažit se o jeho růst a zlepšování pověsti.
Protože nechceme, aby public relations mělo špatné PR. Naopak: toužíme po tom, aby se u nás dělalo skvěle! Strategicky, kreativně, z podstaty multikanálově. Vidíme kolem sebe mnoho skvělých kampaní, firmy, které komunikují na špičkové úrovni, a agentury, které pro své klienty dělají úžasnou práci. Ale také často narážíme na chyby – a ne že bychom je sami nikdy nedělali – a mylné uvažování o PR.
PR dnes více než jindy nespočívá jen ve skvěle zvládnuté komunikaci s novináři (byť je stále důležitá) nebo v tom, že se v rámci společenské odpovědnosti firmy rozdělí peníze na potřebné děti, seniory anebo zvířátka.
Vy z oboru víte, o čem hovoříme. V PR jde o strategie, budování vztahů, zapojování lidí a jejich vtahování do konverzace. O vyprávění příběhů. O zpětnou vazbu. O naslouchání. A přirozené využití více kanálů. A také záleží na kreativitě!
Protože bez nápadu neupoutáte pozornost, bez pozornosti nepředáte sdělení a bez předání sdělení svých komunikačních ani byznysových cílů nedosáhnete.
Proto je skvělou zprávou, že Young Lions nově mají kategorii, kde mohou poměřit své síly právě mladí píáristé. I oni teď dostanou za úkol navrhnout PR kampaň a popsat její kreativní myšlenku, strategii a exekuci.
A ještě lepší zprávou bude, pokud se najde dostatek firem a agentur, které vyšlou své týmy a nechají je načerpat nové zkušenosti. Přejeme hodně štěstí a držíme palce!
Alžběta Fridrichová, managing director a partner, Adison