Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Češi mají rádi velikonoční tradice

Velikonoce jsou za dveřmi a nás v Ipsosu zajímalo, jak je Češi plánují strávit a jaké zvyky se ještě v dnešní době dodržují. Téměř polovina populace se přiklání k možnosti strávit tyto sváteční dny s přáteli či rodinou a necelá třetina využije dny volna k výletu po České republice.

Může se zdát, že v dnešní uspěchané době budou pomalu mizet tradice spojené s těmito svátky jara, ale opak je pravdou. Velikonočním zvykům není konec, téměř 9 z 10 Čechů alespoň některé dodržuje – překvapivě nejvíce to uvedla ta nejmladší věková kategorie.

Velikonoce bez pomlázky, sladkého beránka či malovaných kraslic si umí představit málokdo, a i naši respondenti se nejvíce ztotožňuji právě s těmito velikonočními symboly. „Překvapující je, že 60 procent koledujících respondentů bude koledovat vlastnoručně upletenou pomlázkou. Větší část dotazovaných také nesáhne ani po kupovaném beránkovi, ale dají přednost vlastní výrobě,“ komentuje výsledky Petra Pivoňková z Ipsosu.

Reklama
ČEZ

Vytrácení velikonočních zvyků by vadilo sedmi procentům všech dotázaných.

Očekávali jsme, že z regionálního pohledu budou tradice ve větší míře dodržovány v menších městech, ale Pražané překvapivě ctí většinu velikonočních zvyklostí ve stejné míře. Křesťanské zvyky související s Velikonocemi se potom nejvíce dodržují na Moravě.

V případě dotazů, prosím, kontaktujte Petru Pivoňkovou z Ipsos Observer – [email protected].

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)