Objem internetové inzerce v Česku loni přesáhl 23 miliard korun. Oproti roku 2016 jde o 18procentní nárůst. Vyplývá to z průzkumu inzertního výkonu internetové reklamy, který pro Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) realizuje agentura Median. Nejvíc zadavatelé investovali do display reklamy a reklamy ve vyhledávání, která zároveň nejvíce rostla (asi o čtvrtinu). Co se týče způsobu nákupu inzertního prostoru, rostl programatický nákup display reklam. V něm se také víc než loni dařilo nákupu v aukcích v reálném čase (RTB). Očekávání na další rok jsou opět optimistická, účastníci předpokládají, že on-line reklama poroste v roce 2018 o dalších 13 procent na 26,4 milliard korun. V celkových reklamních výdajích ve všech mediatypech připadá na on-line reklamu víc než pětinový podíl.