Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

10. Mafie nemůže být ochranná známka ani pro pizzerii

Španělský řetězec pizzerií La Mafia nemůže svůj název ani slogan „Mafie si sedá ke stolu“ chránit ochrannou známkou. Soudní tribunál Evropské unie v Lucemburku tak vyhověl stížnosti italské vlády z roku 2015, podle které je nemorální využívat v obchodě název zločinecké organizace, jejíž aktivity „porušují hodnoty, na kterých stojí Evropská unie“. Síť restaurací ochrannou známku držela deset let. Firma se bránila, že neodkazuje na skutečné mafiány, ale na kultovní filmovou sérii Kmotr. Podle agentury Reuters rozhodnutí soudu nebrání firmě v používání sloganu, nemůže si jej ale úředně ochránit před používáním konkurenty bez jejího souhlasu. Proti rozhodnutí soudu prvního stupně se firma může ještě odvolat k Evropskému soudnímu dvoru.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)