Slavit svátek sv. Valentýna se chystá 36 procent dotázané internetové populace. Ostatní uvádějí, že nemají partnera/partnerku (26 procent) a zbytek tento svátek neuznává (38 procent) – nejčastěji proto, že považují tento svátek za americký a komerční, nemají jej v oblibě a poukazují na to, že dokazovat lásku si mohou kdykoliv, nejen na Valentýna. Negativní postoj mají častěji vysokoškoláci.
Větší oblibu má tento svátek u žen, muži častěji uvádějí, že jej slaví především kvůli své partnerce. Většina těch, kteří Valentýna slaví, jej slavila i v minulosti. Ať už pravidelně či nepravidelně.
Naprostá většina slavících má v plánu letos na Valentýna někoho potěšit dárkem. Nejčastěji obdarují svůj protějšek, jen výjimečně někoho jiného než partnera/ku.
Nejvíce se bude kupovat čokoláda a sladkosti, ale také květiny – ty darují svým polovičkám častěji muži. Mezi oblíbené dárky patří také láhev vína či poukaz na masáž či wellness. Kromě dárků lidé Valentýna nejčastěji oslaví romantickou večeří v soukromí domova či v restauraci.
Ti, kteří budou kupovat dárky, plánují v průměru utratit okolo 740 korun. Třetina z nich ovšem utratí jen částku nepřevyšující 300 korun. Částku vyšší než 1000 korun plánuje utratit 17 procent nakupujících. Stejně velká skupina respondentů uvádí, že pro nákup dárku využije nabídku některého ze slevových portálů.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.