Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Velký zisk díky malým jménům

Také „malí influenceři“ mohou mít pro značky velký potenciál. Vznikají proto nástroje, které oba světy propojují. Jedním z nich je Lafluence spuštěný v loňském srpnu.

Momentálně je na něm registrováno 400 influencerů. Jsou to převážně lidé s aktivními účty na YouTube a Instagramu, po případě blogeři. Podmínkou registrace je mít minimálně tři tisíce sledujících alespoň na jedné sociální síti. „Strategicky se zaměřujeme na středně velké influencery, tedy ty, kteří mají deset až třicet tisíc sledujících,“ vysvětluje Peter Varga, zakladatel Lafluence. Větší tvůrci už mají obvykle vlastního agenta nebo jsou spojeni s agenturou.

Spolupráce funguje tak, že značka do softwaru napíše zadání kampaně nebo produktu, který chce zpropagovat. Influenceři si potom mohou jednotlivé nabídky procházet a odpovídat jen na ty, které je zaujmou. Do odpovědi připojí nápad na podobu příspěvku a nabídku ceny. Zadavatel má pak všechny reakce na jednom místě a vybere ty, které se mu nejvíc líbí. „U nás platí klient průměrně mezi třemi až deseti tisíci korunami za jeden příspěvek. Obvykle si vybere rovnou víc lidí z naší platformy, takže kampaň vyjde značku celkem třeba na 20 až 30 tisíc korun,“ konkretizuje.

Reklama
ČEZ

Pokud má influencer cílovou skupinu bonitnější, říká si o víc. Cena také závisí na kvalitě realizace. Pokud někdo udělá jednu fotku na Instagram, je to míň práce, než když dělá video s náročnou postprodukcí nebo sérii fotografií, pro které musí nakoupit rekvizity. „Cena za zásah 10 tisíc fanoušků se pohybuje mezi jedním tisícem a třemi tisíci korunami,“ vypočítává Varga.

Částka se odvíjí také od průniku cílové skupiny značky a fanoušků daného influencera. „Výhodou je, že influencer má v softwaru analytiku svých účtů. Klient tak může vidět, kdo jsou sledující jednotlivých profilů, a vybrat si ke spolupráci toho nejvhodnějšího,“ podotýká Varga. Dobré výsledky podle něj mají produkty určené koncovým zákazníkům, které mají příběh nebo dobře vypadají, zejména na Instagramu. „Nedovedu si představit, že by se takto mohly prodávat traktory,“ dodává manažer.

Varga zastává názor, že pro značku je výhodnější se spojit s deseti malými hráči než s jedním velkým influencerem. Ti malí jsou totiž často úzce zacílení a jejich příspěvky podle něj mívají větší míru zapojení než tvorba „velkých jmen“. „Je dobré mít velkého influencera a doplňovat to krátkodobými spolupracemi,“ radí. Podle jeho zkušeností influencer marketing víc funguje pro budování povědomí o značce než pro přímý prodej. Ale existují výjimky. „S agenturou WeDigital jsme dělali s youtubery kampaň na podporu instalace aplikace Letgo a skutečně jsme viděli, že po zveřejnění videa byl počet instalací dvojnásobně větší než obvykle.“ Důležité je však mít nastavený sofistikovaný systém měření. „U klientů to bývá někdy problém,“ uzavírá.

Jiný expert na influencer marketing, David Růžička, poukazuje: „Na těchto platformách nelze vytvořit jiný typ spolupráce než jednoduchou zmínku o brandu, protože masový přístup, který platformy nabízejí, vylučuje možnost realizace složitějších konceptů.“ Kromě Lafluence existuje třeba další česká platforma, Reward.

Jak má vypadat zadání influencerům

1) Nemluvte na ně marketingovou hantýrkou.
2) Sdělte jim příběh značky, dejte jim důvod se za vás postavit.
3) Poskytněte influencerům širší kontext. Je jejich zadání součástí nějaké větší kampaně, třeba soutěže?
4) Předem řekněte, zda trváte na schválení příspěvku.

Spolupráce Dáme jídlo a Bubbleology s Johnym Valdou přinesla tisíce lajků.
Repro: Instagram Johnyho Valdy

Peter Varga před založením svého start-upu Lafluence strávil dva roky v Bangkoku, kde pomáhal na asijském trhu rozjet aplikaci HotelQuickly.
Foto: Tomáš Tesař

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)