Reklama
Megaboard

U prodejny potravin rozhoduje lokalita

Zákazníci při výběru prodejny s potravinami upřednostňují lokalitu, oceňují příznivou cenovou nabídku, široký sortiment a chtějí čerstvé zboží. „Obecně nejdůležitějším faktorem pro výběr prodejny potravin je její příhodná poloha, tedy blízko domova či zaměstnání, po případě po cestě. Uvedli to jako nejdůležitější faktor výběru prodejny zákazníci řetězců Albert, Billa, Coop, Penny Market a Tesco. Dále zákazníci oceňují především zvýhodněné ceny a slevy v Kauflandu, kvalitu a čerstvost zboží v Lidlu a široký sortiment v Globusu,“ konstatoval Josef Machala, Mastercard Rewards Program Leader. „Naopak takové faktory, jako je platba kartou či věrnostní program, obecně tak velkou roli při rozhodovaní nehrají. Platbu kartou český zákazník považuje za samozřejmost, věrnostní program zařadili respondenti na nižší příčku důležitosti než zmíněné motivátory návštěvy prodejny,“ doplnil Josef Machala. Výzkum ukázal velké rozdíly ve výběru typu prodejny potravin v závislosti na účelu nákupu. Hypermarkety zákazníci upřednostňují, pokud pořizují velké rodinné nákupy na delší dobu. Menší prodejny slouží k průběžnému doplňování zásob. Malé prodejny, resp. večerky jsou využívány nejčastěji k nouzovému nákupu, když doma nějaké potraviny dojdou. Do malých specializovaných obchodů, například pekáren, Češi nejčastěji chodí na nákup zboží rychlé spotřeby.
Účastníci průzkumu mají poměrně jasno v tom, co očekávají od ideálního obchodu s potravinami. Hlavní je příznivá celková cenová úroveň, a to nezávisle na různých akčních slevách. Druhým požadavkem je, aby zboží bylo čerstvé. Tyto dva parametry mezi pěti nejdůležitějšími vlastnostmi prodejny jmenovalo vždy 64? procent dotázaných.

Průzkum byl v listopadu 2017 realizován společností GfK Czech pro společnost Mastercard na reprezentativním vzorku 2000 respondentů internetové populace metodou on-line dotazování. Uskutečnil se u příležitosti vyhlášení soutěže Mastercard Obchodník roku 2017.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále