Cesta k zákazníkovi bývá někdy delší, než se na první pohled zdá. Hlavně když jde o konkurenčně vypjatý segment, nebo přímo o nováčka na trhu.
Slušnou lekci, jak na to, dávají největší soukromí dopravci v zemi – Student Agency, Leo Express a nejnověji i Flixbus. Přesně v tomto pořadí, tak jak vstupovali na trh, v pomyslném boji o zákazníky vždy lákali primárně cenou. Ale i tu musíte dostat k zákazníkům, tudíž ji pořádně zpropagovat.
Na rozjezd podnikání je třeba počítat se slušnou reklamní kampaní, v něčem pomůže PR, a při ostřejším konkurenčním souboji se samovolně strhne i mediální pozornost.
Ale když už vystřílíte všechnu svou munici, ani novináři a klasická reklama nemusí stačit. S omezeným rozpočtem je při úvodním vstupu na trh nebo rozšiřování povědomí o značce potřeba hledat i další marketingové kanály.
Ne náhodou se tak před lety objevila přímo na Slevomatu nabídka Leo Expressu a aktuálně také zelených autobusů Flixbus.
Počet cestujících v autobusech i na železnici podle statistik v průběhu let přibývá. I tak jsou ale některé linky natolik prošpikované konkurenčními nabídkami, že přetahovanou o zákazníky je třeba podpořit a zkusit i jiné cesty než klasickou reklamu nebo výkonnostní kampaň.
To samozřejmě neplatí jen pro korporace. Obdobně si vypomáhají i hoteliéři a restauratéři v centru Prahy, protože to, co mají turisté na očích přímo v ulicích města, bývá českým zákazníkům skryto. Z nich se přitom mohou stát věrní klienti.
Ale kvůli tomu není nutné vždy výrazně zlevňovat. Někdy stačí využít mix a ušít na míru balíček, který si zákazníci koupí jen na daném serveru. U restaurací lze vytvořit speciální menu mimo tradiční jídelní lístek. Hoteliéři pak k ubytování mohou přidat nabídky se stravováním nebo doprovodnými službami, jako jsou masáže či wellness. V jejich případě je to jednodušší, protože mají fixní náklady na provoz hotelu. Platit personál a energie musí, i když hosty nemají. Tak proč nezískat nové speciální nabídkou, která nespočívá jen ve slevě?
Autor je mluvčí portálu Slevomat.