Digitální technologie a umělá inteligence přinášejí do světa byznysu mnoho nového, neopomenutelným trendem je však fakt, že společnost stárne. Takže digitál samozřejmě říkejme ano a nastupující spotřebitelské generaci taky, ale uvědomme si, že lidé nad 60 či 65 let tvoří neopomenutelnou skupinu zákazníků, která se stále rozšiřuje. Podle Českého statistického úřadu například počet osob ve věku nad 65 let letos překročí hranici dvou milionů. A do roku 2030 jich bude 2,5 milionu.
Na první pohled by to mohlo vypadat, že tuto skupinu můžeme zasáhnout zcela jinými nástroji než mladší generace, ale nemusí to být nutně pravda. Máme zkušenost, že mnoho seniorů je v digitálním prostředí doma. Progresivním prvkem, který proniká napříč segmenty a přináší zákazníkům pozitivní nákupní či spotřebitelskou zkušenost, je hra. Nám se potvrdil předpoklad, že když zákazníkovi jako odměnu nabídneme možnost hrát zábavným způsobem o hodnotné ceny, získáme ho.
Věrnostní program budoucnosti je dle našeho názoru hravá on-line platforma, která optimálně kombinuje věrnostní program s motivačním systémem a dokáže zákazníky e-shopů a retailerů motivovat zábavnou formou k častějším nákupům, či je odměnit za věrnost. To vše online, jednoduše, prostřednictvím laptopu, tabletu nebo chytrého telefonu.
Dalším žhavým trendem je důraz, jaký spotřebitelé – i ti starší – kladou na personalizaci nákupního zážitku. Tradiční věrnostní programy většinou nutí uživatele sbírat dlouhou dobu body, za něž většinou získají odměnu, o kterou ani nestojí. To tedy není ideální varianta. Pokud chcete věrnostní programy používat efektivně, musíte znát své zákazníky. A i za malý nákup nebo interakci na webu zákazníkovi poskytnout hodnotnou odměnu. A to takovou, jakou chce a kterou si sám vybere.
Chcete získávat nové zákazníky, zvyšovat aktivitu a spokojenost těch stávajících, uvádět na trh nové produkty, získávat víc komentářů a interakcí? Musíte znát své zákazníky a oslovit je jejich jazykem a prostředky.
Lukáš Vršecký, zakladatel, Rondo.cz