Placená reklama versus SEO? Souboj to rozhodně není, využijte obojí

Přátelí se placená reklama (PPC) s optimalizací pro vyhledávače (SEO)? Různé případové studie se shodují, že SEO je to nejlepší. Jenže v různých situacích se hodí různá forma propagace. V jednom případě totiž inzerent platí za každé kliknutí, které nasměruje uživatele na jeho stránku. Ve druhém případě spoléhá na dlouhodobé analyzování a následnou optimalizaci webové stránky, což může přinést výsledky třeba až za několik měsíců.

Na optimalizaci pro vyhledávače nezapomínejte nikdy, protože přináší ovoce, i když máte zapnutou placenou reklamu. SEO a placené vyhledávání totiž mohou skvěle spolupracovat. Hlavní výhodou jejich společného fungování je lepší sledování výdajů na reklamu a vyšší výsledná pozice ve vyhledávači. Pokud se díky SEO dostanete na první pozice ve vyhledávání, znamená to, že vaše relevance je pro daná klíčová slova skutečně vysoká. Díky tomu bude průměrná cena za proklik za tato slova v případě placené reklamy nižší. Běžnou praxí je, že míra prokliku bude v obou případech vyšší, než by byla v případě využívání buď jen PPC, nebo jen SEO.

Placené vyhledávání je skvělým způsobem, jak potenciálního zákazníka zasáhnout přesně v momentě, kdy vyhledává vaše produkty a služby. Přesto vždy neumí placená reklama obsáhnout oblasti, které dokáže vychytat SEO. Vhodným příkladem, proč používat SEO současně s placeným vyhledáváním, je fakt, že na reklamu v průměru kliká jen 20 procent uživatelů. Někteří lidé reklamu na Googlu záměrně přehlížejí a nevěnují jí pozornost. Dalším důvodem je omezení témat, která je možné inzerovat. Alkohol, některé potraviny nebo farmacie jsou v placených systémech limitované. Optimalizace pro vyhledávače taková omezení nezná, a proto je skvělým doplňkem internetových reklam.

I v případech, kdy má optimalizovaná stránka velmi dobré výsledky a může to vypadat, že placené kampaně ve vyhledávání pro ni nejsou potřeba, může se použití internetové reklamy vyplatit. Například pro časově omezené akce či pro zásah úzce vymezeného publika je použití placené reklamy mnohem efektivnější.

Katarína Kochláňová, performance specialist, Performics

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)