Přátelí se placená reklama (PPC) s optimalizací pro vyhledávače (SEO)? Různé případové studie se shodují, že SEO je to nejlepší. Jenže v různých situacích se hodí různá forma propagace. V jednom případě totiž inzerent platí za každé kliknutí, které nasměruje uživatele na jeho stránku. Ve druhém případě spoléhá na dlouhodobé analyzování a následnou optimalizaci webové stránky, což může přinést výsledky třeba až za několik měsíců.
Na optimalizaci pro vyhledávače nezapomínejte nikdy, protože přináší ovoce, i když máte zapnutou placenou reklamu. SEO a placené vyhledávání totiž mohou skvěle spolupracovat. Hlavní výhodou jejich společného fungování je lepší sledování výdajů na reklamu a vyšší výsledná pozice ve vyhledávači. Pokud se díky SEO dostanete na první pozice ve vyhledávání, znamená to, že vaše relevance je pro daná klíčová slova skutečně vysoká. Díky tomu bude průměrná cena za proklik za tato slova v případě placené reklamy nižší. Běžnou praxí je, že míra prokliku bude v obou případech vyšší, než by byla v případě využívání buď jen PPC, nebo jen SEO.
Placené vyhledávání je skvělým způsobem, jak potenciálního zákazníka zasáhnout přesně v momentě, kdy vyhledává vaše produkty a služby. Přesto vždy neumí placená reklama obsáhnout oblasti, které dokáže vychytat SEO. Vhodným příkladem, proč používat SEO současně s placeným vyhledáváním, je fakt, že na reklamu v průměru kliká jen 20 procent uživatelů. Někteří lidé reklamu na Googlu záměrně přehlížejí a nevěnují jí pozornost. Dalším důvodem je omezení témat, která je možné inzerovat. Alkohol, některé potraviny nebo farmacie jsou v placených systémech limitované. Optimalizace pro vyhledávače taková omezení nezná, a proto je skvělým doplňkem internetových reklam.
I v případech, kdy má optimalizovaná stránka velmi dobré výsledky a může to vypadat, že placené kampaně ve vyhledávání pro ni nejsou potřeba, může se použití internetové reklamy vyplatit. Například pro časově omezené akce či pro zásah úzce vymezeného publika je použití placené reklamy mnohem efektivnější.
Katarína Kochláňová, performance specialist, Performics