Otevření prodejny nepropagujte moc brzo

Nepodceňujte okamžik otevření nové pobočky. Potenciální zákazníky nechte zdravě „natěšit“. Ale okamžik, kdy jim hodíte první návnadu, vybírejte pečlivě. Pokud budete komunikovat předčasně a necháte zákazníky příliš dlouho čekat, nejspíš je odradíte.

Komunikace, zejména na sociálních sítích, by měla probíhat ve strategickou dobu, konkrétně nám se osvědčilo dát o sobě vědět několik dní před samotným otevřením nové pobočky.

Nové klienty si zaháčkujte a rozmazlujte. Není nic jednoduššího než nabízet na začátku příjemně vysoké slevy, věrnostní karty a nechat zájemce soutěžit o zajímavé produkty. Pokud bude první kontakt s vaší značkou příjemný, vybudujete a upevníte vztah se zákazníkem mnohem snadněji.

I když otevíráte prodejnu na dobrém místě, zjistěte předem potenciál cílové skupiny, která v daném místě žije nebo pracuje, a nezapomeňte zmapovat konkurenci. Dejte světu vědět, že vstupujete do konkrétní lokality. S tím vám pomůže i PR agentura. Nemít pár dní před otevřením zveřejněné základní informace na webu, v Google mapách a na sociálních sítích je faux pas, které si nemůžete dovolit. Konkrétně tím myslím otevírací dobu, přesnou adresu a telefonní číslo, na kterém vás zákazníci zastihnou.

Influenceři? Raději zaměstnance

Firmy často při komunikaci využívají influencery. Věnujte proto volbě takového člověka zvýšenou pozornost a na prvním kontaktu s ním si dejte záležet. Sledujte jeho práci, komunikujte s ním jeho jazykem a vymyslete originální způsob oslovení.

Vyhněte se univerzálnímu e-mailu o nabídce spolupráce. Nám v prosinci fungovalo poslat vybraným influencerům, především z řad foodblogerů, adventní kalendář, ve kterém byly čtyři balíčky. Každý na jeden adventní týden.

Nehledejte ambasadory jen venku a nezapomínejte na vlastní síly. I když se to mohlo jevit jako samozřejmost, myslet na interní lidi a ocenit práci, kterou ještě před zahájením odvedli, je naprosto zásadní.

Autorka je marketingovou specialistkou ve společnosti Delmart.

Na konci letošního ledna otevřel řetězec Delmart bistro v pražském OC Quadrio.
Foto: Delmart

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)