Reklama
Megaboard

Nejdražší reklamní prostor během Super Bowlu zaplnily hlavně celebrity

Spojené státy mají za sebou svou tradiční reklamní událost roku. V neděli americké stanice odvysílaly finálový zápas nejvyšší profesionální ligy amerického fotbalu. Ceny za reklamní prostor během takzvaného Super Bowlu patří mezi nejvyšší na světě. Televize CBS si loni účtovala za půlminutový spot přes pět milionů dolarů. Letos zápas přinese NBC.

Dinklage, DeVito i Hopkins

I vzhledem ke stále se zvyšujícím cenám za reklamu během poločasu začínají značky odkrývat podobu svých spotů v on-line kanálech dřív než v den velké hry. V této přehlídce letos převládal trend humorně laděných reklam, pozitivních emocí a osobností. Loni se přitom při finálovém zápase objevilo několik spotů s politickou nebo sociální tematikou. Zprostředkovatel turistických pronájmů Airbnb tehdy například zabrnkal na strunu otázky přistěhovalectví.

Toho se ale podle zahraničních médií letos chtěly firmy vyvarovat. „Byl to těžký rok. Nechtějí se opírat o témata, která každý den rezonují ve zprávách,“ řekla pro CBS redaktorka Advertising Age Jeanine Poggiová. V reklamách na křupky Doridos a nápoj Mountain Dew z portfolia PepsiCo se tak utkali v rapovém souboji herci Morgan Freeman a Peter Dinklage. Aplikace Squarespace si ke své prezentaci přizvala Keanu Reevese. Z červeného čokoládového bonbonu M&M’s, který si v reklamě přeje být člověkem, se zase vyklubal Danny DeVito. A celý zástup celebrit zahrnul do svého spotu internetový obchod Amazon. Ten naznačoval, jak by to dopadlo, kdyby hlas digitální asistentky Alexy nahradil Anthony Hopkins nebo kuchař Gordon Ramsey.

Kromě humoru sáhly značky i po tématu společenské odpovědnosti. Pivovar AB InBev nechal vysvětlovat herce Matta Damona, že značka Stella Artois věnuje finanční prostředky na přivedení čisté vody do Afriky. Automobilka Hyundai připravila minutový spot podporující neziskovou organizaci, která se věnuje onkologickému onemocnění u dětí.

Drahý prostor pro příběh

Podle internetového magazínu Business Insider se letos inzerenti víc než kdy dřív nebáli sáhnout po delších formátech reklamy. Super Bowl je pro ně totiž výzvou, jak se prezentovat co nejkreativněji.

„Inzerenti se na to dívají jako na ultimátní platformu pro vyprávění příběhů a to chce trochu času,“ říká k tomu výkonný viceprezident prodeje reklam ve společnosti NBC Universal Sports Group Dan Lovinger. Ten předpokládá, že reklamní bloky na Super Bowlu NBC přinesou na půl miliardy dolarů. Do odhadu přitom zahrnuje i breaky před samotným zápasem a po něm.

Jen pár dní po Super Bowlu přitom začnou zimní olympijské hry. Tento dvoutýdenní sportovní svátek by podle Lovingera mohl stanici vydělat „jen“ 900 milionů dolarů.

Na seriál Hra o trůny si diváci musí počkat až do příštího roku. Hlavní hvězdu z něj si ale mohli užít při Super Bowlu.
Foto: YouTube/Doridos

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále