Reklama
Megaboard

Nábytek on-line: vede Ikea a Jysk

Podle aktuálního průzkumu GfK, který pravidelně sleduje nákupní chování v Česku, činily průměrné výdaje spotřebitelů, kteří nakoupili za poslední dva roky nábytek anebo bytové doplňky, přibližně 17 200 Kč ročně. Z této průměrné částky tvořily přibližně 3/4 výdaje za nábytek a 1/4 výdaje za bytové doplňky. Polovina zákazníků vydala za nábytek a bytové doplňky pouze částku do 10 000 Kč ročně.

Z nábytkářských kategorií nejvíce dotazovaných nakoupilo (nebo plánuje nakoupit) pohovky, koupelnový nábytek, postele, komody; z bytových doplňků pak ložní prádlo, kuchyňské nádobí a osvětlení.

Více než 60 procent respondentů už někdy nakoupilo nábytek a bytové doplňky na internetu (v roce 2011 to bylo jen 38 procent respondentů) a dalších 11 procent plánuje tyto kategorie na internetu v budoucnosti nakoupit.

„Průměrná roční útrata za nákup nábytku a bytových doplňků prostřednictvím internetu tvořila loni přibližně 9100 Kč. Na internetu se nábytek a bytové doplňky v loňském roce nakupovaly nejčastěji v prodejnách Ikea.cz, Jysk.cz, Mall.cz a Sconto.cz,“ doplňuje Pavel Cabal, senior project manager z agentury GfK.

GfK Furniture je volně prodejná studie, která pravidelně nabízí komplexní analýzu vývoje nákupních zvyklostí českých domácností při nákupu nábytku a bytových doplňků. GfK Furniture sleduje trendy ve vývoji motivačních faktorů, v preferencích formátů a řetězců, ve znalosti řetězců a v jejich spotřebitelském hodnocení.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále