Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Monika Binarová: Mezi témata o životním stylu schováte i aktuální politiku

Britská královská rodina je jeden ze spolehlivých generátorů návštěvnosti pro weby s lifestylovým obsahem. Jak fungují odlehčená témata na papíře a na webu, může díky své dlouholeté novinářské praxi srovnávat Monika Binarová. V české internetové jedničce Seznam.cz pod ni patří třeba web Proženy.cz. Pánové si na svůj internetový magazín ještě budou muset počkat.

Brzy to bude rok, co jste přišla z Mafry do Seznamu. Jaký byl přechod z tisku na web?

Dobrodružný, musela jsem se spoustu věcí učit. Během prvního měsíce se navíc přecházelo na nový redakční systém, což bylo náročné. Obsahový základ mainstreamového ženského lifestylu je ale stejný v printu i on-linu. Výhodou webu je okamžitá reakce na aktuální dění. Vyhlašování cen Grammy můžeme mít na webu hned, zatímco v printu u takových událostí čekáte na nejbližší uzávěrku.

Reklama
ČEZ

Nový systém vylepšil i prohlížení webu na mobilu. Jak se změna projevila na počtu čtenářů z tohoto zařízení?

Meziroční nárůst uživatelů z mobilu byl o 40 procent. Vedle nového redakčního systému se podle mě na tomto růstu projevilo i loňské zrušení roamingu v Evropské unii. Lidé si čtou na dovolených, rozhodně nemůžeme říct, že jsme měli v létě okurkovou sezónu.

Kam budete chtít Proženy.cz dál posouvat? Co plánujete?

Loni jsme měnili rubriku Recepty, kterou považujeme za jeden z pilířů. Jsme asi jediný lifestylový web v Česku, který si recepty sám navaří a nafotí. Nevyužíváme v drtivé většině fotky z fotobank. Potom pracujeme na vývoji nových videoformátů. Nad projekty, které by se mohly týkat i ženského publika, sedíme společně se sourozeneckou redakcí Streamu. To bychom určitě letos chtěli posunout dál.

A jak vypadá spolupráce s nově rozjetou Televizí Seznam?

Ano, i tady se bavíme nad náměty a formáty, které by se mohly hodit do jejich typu lifestylového pořadu, nebo naopak. A tady se obloukem vrátím k vaší první otázce. Jedním z důvodů, proč jsem vůbec přešla do Seznamu, je ten, že jsem cítila velký potenciál nejen samotného on-linu, ale i firmy jako takové. Mám pocit, že se tady stále pracuje na tom, jak věci rozvíjet. V printu jsem měla pocit, že se spíš udržují. Prodej tiskovin rapidně neroste, trend je opačný, což není úplně motivující.

Mluvilo se o tom, že se svého lifestylového obsahu na Seznamu dočkají i muži. Zatím není. Jak to vypadá?

Možná se dočkají. Je to možnost, která si sama o sebe říká. Logický krok, kam se rozkročit. Přemýšlíme nad tím. Zatím ale nejsme ve fázi, kdy bychom chtěli zveřejnit, kterým směrem se budeme ubírat.

Pokud se vrátíme k Proženy.cz, jaká témata jsou na těchto stránkách žádaná?

Nejúspěšnější rubrikou je u nás Životní styl. V ní je schovaných několik podrubrik. Jsou to vztahy, zdraví, příběhy, rozhovory a podobně. Posílit tématiku lidských příběhů, ať už neznámých žen se zajímavým osudem, nebo známých celebrit a osobností, je další věc, kterou jsem na webu Proženy.cz změnila, když jsem přišla. Posílili jsme i rubriku o zdraví. A to se myslím odrazilo na tom, že máme mezi čtenářkami pozitivní nárůst.

Můžete ten „pozitivní nárůst“ vyjádřit v číslech?

V době, kdy jsem nastoupila, jsme měli 2,5 milionu reálných uživatelů za měsíc duben 2017. Teď v lednu jsme měli téměř 2,8 milionu reálných uživatelů. To byl náš rekord. Leden byl vůbec docela zajímavý. V souvislosti s oběma koly prezidentských voleb jsme udělali dvě témata o manželkách kandidátů, potenciálních prvních dámách. Oba články byly extrémně čtené. Potvrzuje se mi to, že aktuálnost je něco, co lifestylu svědčí, i když to není to, na čem má být postavený. Je to šlehačka na dortu. Pod lifestyle tedy klidně můžete schovat politiku, i když trochu jinak. Vždycky samozřejmě záleží na kontextu. České čtenářky také rády čtou o britské královské rodině. To je zjevně nedostižná modla.

Monika Binarová, ředitelka lifestylového obsahu v Seznamu

V médiích působí od roku 1993. Původně se věnovala zpravodajství a publicistice. Během mateřské dovolené se začla věnovat lifestylu. V roce 2007 nastoupila do Mafry, kde postupně pracovala jako zástupkyně vedoucí magazínu Ona Dnes, zakládala magazín Doma Dnes a působila na pozici vedoucí magazínů MF DNES. Do Seznamu přešla loni.

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)