Zimní olympijské hry jsou v plném proudu a spolu s tím i televizní kampaně a sponzoring jednotlivých sportovních přenosů.
Sponzoři jedou na tváře i PP
Olympijská symbolika je chráněna zákonem. Letos ji může při komerčních aktivacích využívat například Sazka, Škoda Auto, Pilsner Urquell, Skupina ČEZ, T-Mobile, Česká spořitelna a nově i internetový obchod Mall.cz. Řada z těchto společností toho využila ve svých televizních spotech.
Na spojení se sportovci vsadil dlouhodobý sponzor českého olympijského týmu Pilsner Urquell nebo e-shop Mall.cz. Pivovar si do své reklamy zvolil rychlobruslařku Martinu Sáblíkovou a s claimem „Každé zlato má svůj příběh“ ukazuje její úsilí při přípravě na závody. Internetový obchod ve svých televizních spotech ukazuje méně známé tváře letošní zimní olympiády: bobistu Dominika Dvořáka, lyžaře Tomáše Krause nebo krasobruslařku Elišku Březinovou.
ČEZ v televizi dostává spoustu prostoru nejen skrze své spoty propagující mobilní aplikaci EPP, ale i v rámci product placementu z přenosu exhibičního běžkařského závodu City Cross Sprint nebo u cyklu rozhovorů s osobnostmi zimní olympiády pořizovaných přímo v Pchjongčchangu v takzvané ČEZ zóně.
Celosvětový sponzor Coca-Cola pro české přenosy zvolil televizní spot s mladými fanoušky oblečenými do takzvaných „fandících dupaček“ a chrápajícího buldočka se sloganem „Nenecháme naše vytuhnout ve finiši“. Na kampaň je také na ČT sport navázaný pořad Hry ve dne v noci, který Coca-Cola sponzoruje.
Automobilka Toyota zase ve svých spotech ukazuje příběhy paralympioniků.
Program Eurosportu i na ČT
Firmy, které nesponzorují český olympijský tým, se vedle zákazu užití olympijské symboliky musí vyvarovat ve svých kampaních i použití výrazů navozujících spojení s olympijskými hrami, jako je místo konání Pchjongčchang nebo termíny zlato, stříbrný, bronz, medaile, snaha, představení, výzva, zima, hry, sponzor/sponzoři, vítěz, vítězství a dokonce i rok 2018.
Pravidla Českého olympijského výboru myslí i na ty společnosti, které nejsou partnery olympijského týmu, ale ve svých reklamách jsou už spojeny se sportovci, kteří v Pchjongčchangu závodí, nebo závodit měli. Příkladem je společnost Hamé nebo sázková kancelář Tipsport, které mají spoty s biatlonistkou Gabrielou Koukalovou. Takové reklamy sice je možné vysílat, ale s olympiádou se nesmí nijak slovně ani vizuálně spojovat. Vyvarovat se musí i gratulací sportovcům a týmům.
Na ČT sport při vysílání narazíte i na spoty propagující aplikaci Eurosport Player či programový přehled olympijských přenosů na Eurosport 1 a 2. Podle mluvčí ČT Karolíny Blinkové je tato propagace součástí dohody s Discovery Communications, která letos vlastní evropská vysílací práva na přenosy z olympijských her.
Gabriela Koukalová se nově stala tváří Tipsportu.
Foto: Tipsport
Pilsner Urquell doufá v úspěch rychlobruslařky Martiny Sáblíkové.
Foto: Pilsner Urquell