Kniha Marketingová komunikace v místě prodeje z pera prezidenta asociace POPAI Central Europe a ředitele společnosti Dago Daniela Jesenského a dalších odborníků se věnuje široké škále témat souvisejících s marketingem v místě prodeje. Autor Daniel Jesenský patří mezi největší tuzemské autority v oblasti in-store marketingu.
Podle výzkumu Shopper Engagement Study Czech Republic 2015, který realizovala právě asociace POPAI Central Europe ve spolupráci s výzkumnou agenturou Ipsos, dochází přímo v místě prodeje k výběru produktů v plných 87 procentech případů. In-store marketing se ve světle takto vysokého procenta jeví jako velmi důležitá disciplína.
Díky publikaci se čtenář seznámí s komunikací v místě prodeje v nejrůznějších souvislostech. V úvodu nechybí definice a teoretické vymezení této marketingové disciplíny. Popsán je průběh nákupního rozhodování a různé modely zákaznického chování. Vysvětleno je impulzivní nakupování a vše, co na něj může mít vliv. Nechybí popis strategií a metod výzkumu zákaznického chování a účinnosti komunikace v místě prodeje. Závěrečná kapitola se věnuje moderním trendům v retailu. Mezi ně patří elektronické cenovky, chytrá zrcadla a digitální kabinky nebo technologie iBeacon a Bluetooth.