Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Fandíte? Pozor na „zakázaná“ slova

Vytvořit z hrníčků nebo půllitrů olympijské kruhy, hezky je vytofit a dát je na Instagram zní jako dobrý kreativní nápad, ale není to tak. Stejně jako připravit soutěž o „olympijskou kolekci“. Od tohoto a dalších nápadů, jak se jako značka můžete vyjádřit k aktuálně probíhající olympiádě v Pchjongčchangu, vás informovaní specialisté na sociální média odradí. Za potenciální soudní tahanice vám pár lajků určitě nestojí.

Český olympijský výbor vás vidí

Určitě nepoužívejte ambush marketing, neboli marketing parazitující na událostech, se kterými nejste sponzorsky spjatí. Neporušujte ani zákon o ochraně olympijských symbolik. Sem patří olympijské kruhy, samotný výraz olympiáda, olympijská vlajka a další emblémy nebo výrazy.

Český olympijský výbor sociální sítě dlouhodobě monitoruje pomocí algoritmu prohledávajícího tuzemský Facebook a Instagram, který výboru nahlašuje veškeré zmínky vybraných klíčových slov chráněných zákonem. Pozornosti neutíkají ani komerční sdělení, tedy sponzorované příspěvky nebo grafické příspěvky. Podle Aleny Kindové, tajemnice Českého olympijského výboru pověřené dohledem nad zneužitím olympijských symbolik, je samotná symbolika to nejcennější, co olympijské hnutí má, proto si ji chrání.

Reklama
Know

„Monitorujeme stovky sporných příspěvků denně. Ve chvíli, kdy značka poruší pravidla, je obsah nahlášen a odebrán z konkrétní sociální sítě. Upozornění přijde všem administrátorům stránky i s možností nás kontaktovat. Pokud výzvu stránka nerespektuje, vystavuje se případné soudní dohře za porušení zákona,“ popisuje Václav Blahout, šéf monitorovacího týmu sociálních sítí ČOV.

Pozor si musí dávat i značky, které během roku podporují nějakého sportovce, ale nejsou partnery mezinárodního nebo českého výboru a s předstihem si nevyžádaly povolení.

Jak se při olympiádě vyhnout problémům na sítích

1) Nepřidávejte příspěvky s vizualizací produktů do tvarů olympijských symbolů.
2) Nevyužívejte ve vizuálech fotografie olympijských sportovců.
3) Nevyužívejte olympijské symboly, tedy například vlajku, heslo, oheň, pochodeň nebo hymnu. Vyhněte se i výrazům „olympijský“ a „olympiáda“.
4) V případě, že si nejste jisti, zda váš příspěvek je zcela v pořádku, kontaktujte olympijský výbor.
5) Staňte se oficiálním partnerem.

Autorka je manažerkou marketingu na sociálních sítích ve společnosti Alfréd Kašpar.

Takto ne! Pokud se chcete vyhnout problémům s Českým olympijským výborem, nepoužívejte na sítích pět kruhů, které vypadají jako olympijská vlajka.
Repro: Instagram/Kingdonut.cz

Reklama
ČEZ
Reklama
MMcite
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu