Do médií přispíváme hlavně v diskusích na webu

Do médií někdy přispělo téměř 30 procent české internetové populace. Nejčastěji se jednalo o napsání komentáře do diskuse pod článkem či reakce na zprávu v médiích (celkem 24 procent) nebo zaslání fotografie (11 procent). Volání do vysílání nebo poskytnutí videa jsou spíše ojedinělá. Svůj příspěvek lidé psali přímo na web daného média nebo zaslali e-mailem. K poskytnutí příspěvku je vedla hlavně potřeba sdělit důležitou informaci. Do médií takto přispívají častěji muži, lidé s vyšším příjmem a lidé žijící v menších domácnostech.

Těchto příspěvků si všimla většina (80 procent) české internetové populace. Nejčastěji lidé zaznamenali komentáře a reakce, fotografie, videa ale i telefonáty do médií. Častěji si jich všimli muži, lidé do 29 let, lidé s vyšším příjmem a lidé, kteří sami do médií někdy přispěli.

Tyto příspěvky jsou zajímavé pro 56 procent české internetové populace, častěji pro lidi, kteří podobný příspěvek už někdy poslali. Přispěvatele podle nich motivuje hlavně potřeba sdělit důležitou informaci. Více než polovina české internetové populace také uvádí, že jsou pro ni příběhy „normálních lidí“ atraktivní stejně nebo dokonce více než příběhy slavných. Naopak 44 procent české internetové populace o příspěvky čtenářů zájem nemá. Podle nich za nimi stojí hlavně finanční motivy a potřeba se zviditelnit.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia