Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Coca-Cola a Visa se můžou radovat, Ester Ledecká byla dobrá investice

Stejnou rychlostí, jakou se Ester Ledecká na olympiádě v Pchjongčchangu přiřítila do cíle závodu v superobřím slalomu, vlétlo její jméno do klubu českých sportovců, kteří mají globální dosah.

Fascinující záběry a komentáře zlatého závodu rezonují samozřejmě nejvíce u nás doma, nečekaný výsledek a nechápavý výraz Ester Ledecké ale bez nadsázky oběhly celý svět. V Česku se stvořila legenda, svět zase objevil novou hvězdu.

Stát se globální celebritou v zimních sportech je mnohem těžší, než je to třeba v tenise nebo fotbale. Ester Ledecká to ale dokázala. Její jméno je teď ve světě zimních sportů blízko úrovně hvězd typu lyžařek Lindsey Vonnové a Mikaely Shiffrinové nebo snowboardisty Shauna Whitea. To jsou dlouhodobě úspěšní závodníci a sportovní celebrity, které mají sponzorské kontrakty v řádu jednotek milionů dolarů ročně.

Reklama
ČEZ

Výše zmíněné hvězdy mají kromě toho (nebo spíše právě proto), že jsou Američané, společné také to, že vystupují sebevědomě, otevřeně extrovertně. Budování osobní značky jim není proti srsti. Další hvězdný snowboardista Red Gerard podepsal smlouvu se značkou sportovního oblečení Burton už ve svých 11 letech. A závodnice Chloe Kimová, která je mimo jiné tváří Samsungu, zase prohlašuje, že ji práce se sponzory vyloženě baví.

I když už před hrami byly partnery Ester Ledecké Visa nebo Coca-Cola, až teď se dostala do „ligy výjimečných“. Musí se rozhodnout, kolik z toho chce vytěžit a co tomu obětuje.

Sportovní základ marketingové hodnoty Ester Ledecké je nezpochybnitelný. Mediální dosah „jejích“ sportů se dá změřit. Zásadní složkou, která dotváří hodnotu sportovce pro sponzora, je ale i jeho osobnost, respektive síla a schopnost zajímavě komunikovat s cílovou skupinou, být „sociálně“ aktivní. Při olympiádě jsme viděli, jak se Ester Ledecká koncentruje na samotný sportovní výkon a jak ji okolí chrání před médii. Mám pro to pochopení. Zároveň si myslím, že tento typický styl chování a její introvertní osobnost jsou vlastně dnes jediným limitem toho, jak moc dokáže své skvělé sportovní výsledky kapitalizovat.

Petr Salomon, marketingový konzultant a majitel, Týmuj.cz

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)