Reklama
Megaboard

Češi si půjčují peníze opakovaně

Žít na dluh považuje v současné době za běžné polovina Čechů. Půjčky se staly každodenní součástí našeho života, a to zvláště při financování bydlení. Právě to je nejčastějším důvodem k půjčce. Mladší respondenti (27 až 35 let) si častěji plánují vzít půjčku na nové bydlení. Padesátníci a starší spíše uvažují o rekonstrukci domu nebo bytu. Právě úvěry na bydlení mají i podle ČNB největší vliv na zadluženost českých domácností. Celá polovina Čechů z výzkumu Ipsos z konce roku 2017 disponuje nějakým úvěrovým produktem.

Lidé si půjčují opakovaně: dvě třetiny těch, kteří nevylučují půjčku v dohledné době, už mají v současné době nějaký úvěrový produkt. Zadluženost roste s věkem. 69 procent respondentů do 26 let nemá žádný úvěrový produkt. U padesátníků je to už zhruba 40 procent těch, kteří úvěrovými produkty nedisponují.

A ani letos se zadlužení českých domácností pravděpodobně výrazně nesníží. Přestože 7 z 10 Čechů deklaruje, že si v dohledné době půjčku nevezme. Jedná se především o lidi starší 54 let.

„Přestože si lidé půjčují, opakovaně se s půjčkami spojují hlavně negativní asociace. Díky našemu nástroji na měření emocí (Emoti*scape) jsme zjistili, že ze všech možných emocí půjčky nejčastěji vyvolají právě znepokojení,“ doplňuje Marie Kolmanová, account manager Ipsos Loyalty.

V případě dotazů, prosím, pište na adresu: [email protected].

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále