Pražská Bankovní akademie láká ke studiu postavičkou Bena Cestovaa. Jméno i vzhled na vizuálu „mírně“ připomíná českého zpěváka Bena Cristovaa. Kampaň připravila škola in-house a bude k vidění v metru, v on-linu a tisku. MAM se zeptal na názor i agentury Championship, která zpěváka Cristovaa oficiálně zastupuje. Ta reklamu považuje za porušení osobnostních práv. „Neprožíváme to nijak dramaticky, ale ukazuje to, jak marné je občas uvažování lidí na českém marketingovém trhu,“ posteskl si umělecký šéf agentury Lukáš Rychtařík. Co na to marketér a právník?
Ben Cestovao, haha, jakože Cristovao, co cestuje. Podceňovat inteligenci cílové skupiny se nevyplácí dokonce ani při volební kampani, natož v komunikaci „prestižního“ soukromého gymnázia, ať už je jeho skutečná úroveň jakákoliv.
Ondřej Nečas, strategický konzultant, McShakespeare
Zneužití jména celebrity k propagačním či komerčním účelům je porušením osobnostních práv. V tomto případě je ale otázka, zda pozměněná podoba jména dostatečně prokazuje spojitost s danou celebritou.
Vít Křížka, advokát, Advokátní kancelář Křížka Kuckirová Legal