Agentury hledají lidi v outdooru i v cizině

Reklamní agentura Ogilvy vytvořila kampaň na sebe samu. Pracovní inzeráty vytvořené in-house jsou nejvíc vidět na internetu, ale nachází se i ve vozidlech městské dopravy nebo na frekventované zastávce I. P. Pavlova. „Kampaň je specificky cílená, použití OOH ploch je limitované,“ podotýká Ondřej Obluk, šéf Ogilvy. Firma potřebuje obsadit třeba pozice manažerů sociálních sítí.

Právě na Facebooku, Instagramu a LinkedInu běží kampaň formou sponzorovaných příspěvků. Je podpořena inzercí v oborových médiích (včetně MAM – pozn. redakce). Venkovní kampaň agentury poběží do poloviny března, on-line a tisk déle. „Kampaň teprve začala, ale už je znát zvýšený počet reakcí zájemců o zaměstnání. Sledujeme i další metriky, kampaň nechápeme jako pouze headhuntingovou, ale i jako selfpromo,“ doplňuje Obluk. Investice do kampaně se pohybují v řádu statisíců korun.

„Outdoorová personální inzerce v MHD nebo na zastávkách je vhodná především pro masové nábory na nižší pozice bez specifické kvalifikace,“ namítá Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment. Podle ní se taková inzerce používá, když firma potřebuje obsadit stovky pozic, například v retailu nebo ve výrobě.

„Čím specifictější jsou obsazované pozice a požadavky na ně, tím nižší bude efekt takové kampaně,“ myslí si.

Dodává, že firmám může třeba výrazně vzrůst návštěvnost webu, ale neznamená to, že adekvátně vzroste i počet konverzí, v tomto případě tedy získaných životopisů. „Specifickou situací může být outdoorová kampaň zacílená na přetahování lidí od konkurence, ale tam je pak vhodné volit lokality, kde konkurence sídlí,“ doporučuje Součková. To Ogilvy dělá: její vizuály jsou třeba poblíž konkurenčních agentur v Jankovcově ulici v pražských Holešovicích.

Musíme se dívat i v zahraničí

Jiná síťová agentura McCann Prague k náborům masová média nikdy nevyužívala, pro komunikaci s uchazeči volí spíš marketingová média, vysoké školy nebo sociální sítě. „Kvůli velkému zastoupení mezinárodních klientů se po nových lidech poohlížíme čím dál častěji i v zahraničí,“ podotýká Martina Hejdová, provozní ředitelka McCann Prague.

Cestou spolupráce s univerzitami, které se zaměřují na komunikační obory, se vydala Havas PR. „Loni jsme uspořádali například den otevřených dveří pro studenty University of New York in Prague,“ říká Martin Pavlíček, jeden ze dvou výkonných ředitelů Havas PR. Havas PR také obsazuje pozice pro mezinárodní klienty a potřebuje proto zaměstnance se specifickou jazykovou a kulturní výbavou.

Tvářemi náborové kampaně Ogilvy jsou manažeři jednotlivých týmů, v tomto případě Jan Fryč, vedoucí content oddělení.
Foto: Ogilvy

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia