Ve svém volném čase lidé obvykle prohlížejí internet nebo chodí na procházky (každou z aktivit uvádějí téměř tři čtvrtiny české internetové populace), dále sledují televizi nebo si čtou knížku. Z hlediska délky spotřebovaného volného času vítězí internet (v průměru 11-12 hodin týdně) před televizní obrazovkou (v průměru sedm hodin týdně). Na procházky a výlety připadá v průměru čtyři až pět hodin týdně – i přes deklarace, že je máme raději než televizi.
Zahradě nebo chalupě věnujeme tři čtyři hodiny týdně, knihám tři hodiny, sportu necelé dvě hodiny a kulturním akcím hodinu a půl.
Převládá pocit, že na své záliby máme času dostatek (43 procent internetové populace), naopak 26 procent uvádí, že má času málo, a zbývajících 31 procent je někde mezi oběma póly. Větší komfort v tomto směru pociťují muži, lidé ve věku 45-59 let a lidé žijící v malých domácnostech (1-2 osoby). Naopak málo času mají lidé z větších domácností, z velkoměst nad 100 tisíc obyvatel, ale také mladí lidé do 29 let. Mladí lidé tráví výrazně více času na internetu (16 hodin týdně v průměru), lidé ve věku 45-59 věnují více času televizi (8-9 hodin týdně) a chalupě nebo zahradě (6 hodin týdně).
Za chalupaření, zahradničení či sport lidé vydají v průměru kolem 700 Kč za měsíc. Přepočteno na čas, který danou činností stráví, jsou však nejdražší zálibou kulturní akce (57 Kč za hodinu zábavy).
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.