Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Proti fake news bojují i české firmy. Vývojáři z Ackee uspořádali soutěž o nejlepší nápad

Proti fake news se rozhodla bojovat i technologická společnost Ackee, která ve spolupráci s Nadačním fondem nezávislé žurnalistiky a nadací Open Society Fund uspořádala hackathon s názvem FakeHacks. Jednalo se 24hodinovou akci, při níž programátoři spolu s datovými analytiky, designéry a žurnalisty pracovali v týmech na vývoji aplikací, které by pomohly v boji s dezinformacemi.

„Fenomén fake news a dezinformací představuje ohrožení demokracie a západní společnosti. Proto jsme se jako ajťáci rozhodli uspořádat akci pro naši komunitu,“ vysvětlil Martin Půlpitel, ředitel společnosti Ackee.

Vyhrálo rozšíření do Chromu

Do akce se zapojilo 14 týmů a každý přišel s vlastním nápadem, jak proti nepravdivým informacím bojovat. Jako nejlepší nápad porota ohodnotila projekt MindBrella.

Reklama
MMcite

Jde o plug-in neboli doplněk do prohlížeče Google Chrome, který vyhodnocuje důvěryhodnost facebookových skupin a stránek podle množství sdílení z dezinformačních webů. Za tímto nápadem stojí vývojáři Martin Vastl, Jakub Bareš a designér John Roose.

„Budeme aplikaci postupně zdokonalovat a pokusíme se ji zpopularizovat na Facebooku,“ řekl jeden z autorů řešení, nezávislý designér John Roose. MindBrella je podle něj neziskový projekt a bude záležet jen na uživatelích, jestli ho přijmou.

Mezi další oceněné projekty patří třeba nástroj Source Check. Ten zjednodušuje přístup k informacím o zpravodajských portálech. Umožňuje například rychle zjistit vlastníka portálu, mediální skupinu, přítomnost portálu na seznamu dezinformačních webů nebo převažující témata na webu.

Aby se celá iniciativa FakeHacks ještě víc zpopularizovala, firma Ackee spustila i hlasování pro veřejnost. „Díky hlasovacímu systému iniciativy Prezident 21 se všichni mohou dozvědět o 14 projektech, které na hackathonu vznikly, a dát hlas těm nápadům, které se jim líbí,“ uzavírá Petra Knýblová, projektová manažerka vývojářské společnosti Ackee.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)