Reklama
Megaboard

Podpora charity se o adventu moc nezvyšuje

Většina (83 procent) internetové populace deklaruje, že přispívá alespoň někdy na charitu. Jedná se o příspěvky většinou nárazové (jednou ročně nebo méně často), pravidelně alespoň jednou do roka přispívá necelá čtvrtina. Přestože více než polovina dotázaných si advent s charitou spojuje, pouze necelá pětina se také osobně zapojuje nějakým příspěvkem nebo dobrovolnickou prací. Lidé spíše přispívají jindy během roku. Do charity se zapojují častěji ženy, lidé starší 30 let a lidé s maturitním a vyšším vzděláním.

Hlavní oblastí, kam příspěvky v rámci charity putují, je především péče o děti (dětské domovy, linky bezpečí), následují humanitární pomoc, zdravotnictví, péče o seniory, sociální integrace. Mladí lidé do 29 let častěji podporují i oblast kultury a vzdělávání, ochranu lidských práv a zejména o adventu oblast sociální integrace. Lidé s VŠ vzděláním výrazně častěji podporují zdravotnictví. Necelá polovina dárců přispívá ročně částkou vyšší než 500 Kč, o něco štědřejší částky dávají muži.

V názoru na to, zda by měly velké firmy s více než 250 zaměstnanci přispívat na charitu povinně, je česká populace rozdělena. Polovina míní, že by to nemělo být povinné (muži a lidé s VŠ vzděláním), polovina si myslí opak (ženy). Pokud ano, měly by firmy investovat hlavně do péče o děti a seniory.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále