Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nový e-shop Humanicu vás od nákupu spíš odradí, než naláká

Každý měsíc vyhledá značku Humanic přes 45 tisíc uživatelů na českém internetu. Zní to jako předpoklad úspěchu. Utvrdit by vás v tom mohly i pozitivní zkušenosti dalších prodejců obuvi. Například Baťa či Deichmann prodávají přes e-shop už dlouho a úspěšně.

Jestli chtěl Humanic pomocí vlastního e-shopu reagovat na konkurenci, získat nové příjmy, nebo konečně podlehl prosbám zákazníků, si nedovolím s jistotou tvrdit. Bezpochyby ale zvolil velmi zvláštní cestu. Jeho e-shop je klonem rakouské verze se vším, co to obnáší. Nepřizpůsobí se zobrazení na mobilu a načítá se pomalu, takže jeho návštěvu z mobilu nejspíš rychle vzdáte.

Pokud se vám nějakým zázrakem podaří najít své zboží a vložit ho do košíku, čekají vás další překážky. Budete vyzváni k zadání absurdních údajů, jako je vaše datum narození. Při platbě zase zjistíte, že Humanic neakceptuje dobírku.

Reklama
MMcite

Možná všechny ty překážky a nástrahy mají svůj důvod. Třeba chce e-shop využít značky hlavně pro rezervace zboží a přilákat zákazníky do prodejen. Web to potvrzuje. U zboží je skutečně možná rezervace v prodejně, a to až na dobu 48 hodin. Jenže to, zda můj vybraný pár společenských bot skutečně najdu v prodejně dvě ulice od domova, musím zjišťovat v několika krocích. A v tom okamžiku mi trpělivost definitivně dochází.

Myslím, že e-shop firmy Humanic je špatný a nechápe potřeby a chování zákazníků na internetu. Prodejce to bohužel nedohání ani vstřícností zákaznické podpory, ani tím, že by byl výrazně marketingově aktivní.

Baťa, Deichmann i CCC jsou dnes na internetu populárnější než Humanic, hledá je víc lidí a úspěšně prodávají tisíce výrobků. Zákazníky dokážou motivovat třeba dopravou zdarma, jako to dělá zmíněný Deichmann.

Jsem si jistý, že Humanic na tom právě teď nic nezmění. Možná v budoucnu, až prodejce pochopí, že stejně jako retail má i e-commerce svá specifika a požadavky. Jeho věrní zákazníci si každopádně zaslouží lepší službu, než jakou aktuálně dostali.

Ondřej Klega, business developer, Acomware

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)