Poslední dny roku divácky patřily České televizi. Nejenže opět vyhrála los o sváteční klasiku Tři oříšky pro Popelku, triumfovala i s oběma díly filmu Anděl Páně nebo se svou pohádkovou novinkou. Závěrečná krasojízda ale nepřispěla k celkovému vítězství za rok 2017. Kavčí hory neudržely svou pozici a lídrem televizního trhu se znovu stala skupina Nova.
Vánoční nadílka diváků pro ČT
Kanály skupiny Nova dosáhly v cílové skupině 15-54 let během uplynulého roku 39,3procentního podílu sledovanosti v hlavním vysílacím čase. V případě celodenní sledovanosti to podle dat ATO – Nielsen Admosphere bylo 36,9 procenta. Skupina Nova vítězila i ve skupinách 15+ a 4+.
Během vánočních svátků nicméně Nova ve sledovanosti nezazářila. Největší úspěch sklidila se štědrovečerní pohádkou Tři bratři, kterou si pustilo „jen“ 902 tisíc diváků v kategorii 15+. Před dvěma lety se s ní přitom na Štědrý den dostala k dvoumilionové hranici sledovanosti.
O rekord roku 2017 se během svátků postarala Česká televize s filmem Anděl Páně 2, který se stal s více než třemi miliony diváků i nejsledovanější pohádkou posledních 15 let. Programový ředitel ČT Milan Fridrich dodal, že s odloženým sledováním a iVysíláním pohádka dosáhla téměř na 3,9 milionu diváků.
Po dlouhých letech Kavčí hory narušily tradici uvedení vlastní pohádkové novinky na Štědrý večer. Strategie odvysílat film Nejlepší přítel až na první svátek vánoční se ale vyplatila. Byl nejsledovanějším pořadem dne se sledovaností 2,35 milionu diváků.
Nova si chválí podzim
Komerční stanice se k úspěchu svátečního programu ČT staví sportovně. Nova přiznává, že je pro ni důležitější jiné období. „Řídíme se tržními principy, proto je pro nás důležité mít co nejsilnější program v období, kdy inzerenti chtějí mít silný zásah kampaní. Například podzimní měsíce v roce 2017 jsme měli programově velmi úspěšné,“ uvedla pro MAM programová ředitelka Alex Ruzek.
Televize Prima si pak výkon své hlavní stanice i tematických kanálů o Vánocích chválí. Má podle ní rostoucí trend. „O Vánocích výrazně narostl celodenní share skupiny Prima, který dosáhl 18,08 procenta ve skupině 15+. To je nárůst o 1,66 procentního bodu oproti Vánocům 2016,“ řekl programový ředitel Primy Roman Mrázek.
Karel Šíp je jistota
Česká televize zabodovala i na přelomu roku. Nejsledovanějším pořadem o silvestrovské noci byla její Všechnopárty s 35,2procentním podílem u diváků starších 15 let. Hned za ní se umístily Silvestrovské Televizní noviny na Nově.
Silvestrovský speciál zařadila i stanice Barrandov. Hudebně-zábavní estráda s Jaromírem Soukupem, Františkem Ringo Čechem nebo Michalem Davidem dosáhla svého diváckého maxima po druhé reklamní pauze, kdy ji sledovalo 378 tisíc lidí ve skupině 15+.
Z pohledu celkových loňských výsledků se Barrandov označuje za skokana trhu. Podle mluvčí Marie Opálkové sledovanost skupiny meziročně narostla o 18 procent. Mezi nejsledovanější pořady se řadí Naše zprávy, Týden s prezidentem, Duel Jaromíra Soukupa, Nebezpečné vztahy a Soudkyně Barbara.
ČT považuje za nejúspěšnější seriály minulého roku Četníky z Luhačovic, Trpaslíka, Svět pod hlavou nebo První republiku. Nova si pochvalovala třetí sérii show Tvoje tvář má známý hlas a svůj poslední krimiseriál Dáma a Král. Prima z hlediska sledovanosti vyzdvihla za rok 2017 seriály Modrý kód a Policie v akci.
Nejsledovanější pohádka posledních 15 let – takový rekord přinesl film Anděl Páně 2.
Foto: Česká televize
Nova o svátcích nejvíc zaujala pohádkou Tři bratři, ale s mnohem horší sledovaností než o Vánocích před dvěma lety.
Foto: Bioscop