Pokud by státy světa byly značky, nejlépe by v celosvětovém hodnocení vyšlo Německo. Ukázala to aktuální data z dlouhodobého průzkumu Anholt-Gfk Nation Brands Index. Na druhé příčce se umístila Francie, následují Velká Británie, Kanada, Japonsko, USA, Itálie, Švýcarsko, Austrálie a Švédsko. Česko je na 31. pozici, jeho skóre se oproti roku 2016 zvýšilo ve všech parametrech.
Německo, na rozdíl od USA, má velmi vyrovnanou image ve všech šesti kategoriích, které index sleduje. Polepšilo si v kategoriích Kultura, Správa země a Lidé. V pěti kategoriích ze šesti se umístilo mezi pěti nejlepšími zeměmi, tou jedinou hůře hodnocenou je Cestovní ruch, kde je mimo první pětku.
Česko má nejvyšší hodnocení v kategoriích Správa země (24. místo) a Investice (25. místo), nejhorší image má v turistické oblasti – tam je celosvětově na 36. pozici. „Změna globálního vnímání značky země není jednoduchá a probíhá pomalu, ale každá země může ovlivňovat neobjektivní nebo zastaralé vnímání tím, že negativní názory pochopí a aktivně komunikuje navenek jednotlivá opatření a kroky, jež by je měly pozměnit,“ dodává Vadim Volos z GfK.
GfK uskutečnila v 50 zemích světa 20 185 on-line rozhovorů, v nichž se dotazovala dospělých osob starších 18 let. Data jsou vážena tak, aby v každé zemi odrážela klíčové demografické charakteristiky on-line populace, jako jsou věk, pohlaví a vzdělání platné pro rok 2017. V USA, Británii, Jižní Africe, Indii a Brazílii se navíc rovnovážnost vzorku zajišťuje zařazením faktoru rasy/etnicity. Samotné dotazování probíhalo od 7. do 25. července 2017.