Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nejlepší národní značka: Německo

Pokud by státy světa byly značky, nejlépe by v celosvětovém hodnocení vyšlo Německo. Ukázala to aktuální data z dlouhodobého průzkumu Anholt-Gfk Nation Brands Index. Na druhé příčce se umístila Francie, následují Velká Británie, Kanada, Japonsko, USA, Itálie, Švýcarsko, Austrálie a Švédsko. Česko je na 31. pozici, jeho skóre se oproti roku 2016 zvýšilo ve všech parametrech.

Německo, na rozdíl od USA, má velmi vyrovnanou image ve všech šesti kategoriích, které index sleduje. Polepšilo si v kategoriích Kultura, Správa země a Lidé. V pěti kategoriích ze šesti se umístilo mezi pěti nejlepšími zeměmi, tou jedinou hůře hodnocenou je Cestovní ruch, kde je mimo první pětku.

Česko má nejvyšší hodnocení v kategoriích Správa země (24. místo) a Investice (25. místo), nejhorší image má v turistické oblasti – tam je celosvětově na 36. pozici. „Změna globálního vnímání značky země není jednoduchá a probíhá pomalu, ale každá země může ovlivňovat neobjektivní nebo zastaralé vnímání tím, že negativní názory pochopí a aktivně komunikuje navenek jednotlivá opatření a kroky, jež by je měly pozměnit,“ dodává Vadim Volos z GfK.

Reklama
MMcite

GfK uskutečnila v 50 zemích světa 20 185 on-line rozhovorů, v nichž se dotazovala dospělých osob starších 18 let. Data jsou vážena tak, aby v každé zemi odrážela klíčové demografické charakteristiky on-line populace, jako jsou věk, pohlaví a vzdělání platné pro rok 2017. V USA, Británii, Jižní Africe, Indii a Brazílii se navíc rovnovážnost vzorku zajišťuje zařazením faktoru rasy/etnicity. Samotné dotazování probíhalo od 7. do 25. července 2017.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)