Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nechte děti být dětmi, vzkazují norské kreativkyně

Švédská oděvní společnost H&M má za sebou těžký týden. V Jihoafrické republice musela dočasně zavřít všechny své tamní pobočky kvůli protestům vyvolaným reklamou firmy s černošským chlapcem v mikině s nápisem „nejhustší opice v džungli“. Vedle obvinění z rasismu přibyla na konto dětské kolekce H&M i kritika z genderové stereotypizace. Dvě kreativkyně z norské agentury The Oslo Company vzaly tým profesionálů a vytvořily kampaň podle svých představ s názvem „Prostě děti“. Ve videu ukazují, že i dívky mohou nosit tričko s dinosaurem a chlapci mikinu s jednorožcem. Na konec připojily vzkaz: „Milé H&M. Potřebujeme Vaši pomoc při zaplnění genderové propasti. Touto kampaní jsme se v tomto rozhodly pomoci nejprve my Vám. Nebojte se ji použít jako první krok k genderově vyvážené budoucnosti.“

„Ano, udělaly jsme vám novou kampaň,“ oslovují firmu H&M dvě norské matky a zároveň kreativkyně z The Oslo Company. Jejich protestní video nasbíralo na osobním facebookovém profilu  jedné z dam přes 300 tisíc zhlédnutí za pouhé tři dny.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu