Nechte děti být dětmi, vzkazují norské kreativkyně

Švédská oděvní společnost H&M má za sebou těžký týden. V Jihoafrické republice musela dočasně zavřít všechny své tamní pobočky kvůli protestům vyvolaným reklamou firmy s černošským chlapcem v mikině s nápisem „nejhustší opice v džungli“. Vedle obvinění z rasismu přibyla na konto dětské kolekce H&M i kritika z genderové stereotypizace. Dvě kreativkyně z norské agentury The Oslo Company vzaly tým profesionálů a vytvořily kampaň podle svých představ s názvem „Prostě děti“. Ve videu ukazují, že i dívky mohou nosit tričko s dinosaurem a chlapci mikinu s jednorožcem. Na konec připojily vzkaz: „Milé H&M. Potřebujeme Vaši pomoc při zaplnění genderové propasti. Touto kampaní jsme se v tomto rozhodly pomoci nejprve my Vám. Nebojte se ji použít jako první krok k genderově vyvážené budoucnosti.“

„Ano, udělaly jsme vám novou kampaň,“ oslovují firmu H&M dvě norské matky a zároveň kreativkyně z The Oslo Company. Jejich protestní video nasbíralo na osobním facebookovém profilu  jedné z dam přes 300 tisíc zhlédnutí za pouhé tři dny.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia