Lidé budou jednou důležitější než značky,“ tvrdí Peter Steere, šéf PR a konzultační sítě MSL Group pro region EMEA, která na sklonku roku převzala PR divizi skupiny Publicis One v Česku.
Profesní kariéru začínal v bankovnictví, dnes ale vede PR síť, která má ve 30 zemích více než 1100 zaměstnanců. „Líbí se mi, jak se v oboru prolínají sociální záležitosti a podnikání,“ vysvětluje Steere s tím, že pro Švédy je velmi podstatný pocit smysluplnosti toho, co dělají.
A jako zaměstnavatel v komunikacích vidí perspektivu oboru překvapivě růžově. „Dnes můžete narazit na firmu, která sotva pokryje výdaje, ale má velkou hodnotu. Dříve byli generální ředitelé inženýři, od kterých se čekalo, že budou rozumět výrobním procesům. Dnes jsou to komunikátoři, jejíchž úlohou je značku komunikovat, ne řídit výrobu.“
Odvrácenou tvář současnosti podle něj představují samozřejmě fake news a ztráta důvěry v tradiční média a instituce. „Je potřeba stanovit pravidla komunikace tak, aby byla zajištěna práva každé zúčastněné strany. Odpovědnost se nesmí vytratit jen proto, že se mění formát komunikace,“ vysvětluje Steere s tím, že firmy musí aktivně sledovat, jak se o nich hovoří, a včas reagovat.
„Pokud se firma neozve, jak mají lidé poznat, co je pravda a co není? To ale vyžaduje velkou míru transparentnosti, na kterou většina firem, zvlášť těch starších, není zvyklá.“
Odpovědnost firem bude podle švédského manažera nahrazena odpovědností jednotlivců, protože lidé, kteří stojí za značkami, začínají být čím dál důležitější. „Čím dál víc sdělení bude šitých na míru cílovým skupinám, a právě proto mezilidské vztahy získají na významu,“ je přesvědčen Steere.