Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

MSL: Budoucnost není ve značkách, ale v mezilidských vztazích

Lidé budou jednou důležitější než značky,“ tvrdí Peter Steere, šéf PR a konzultační sítě MSL Group pro region EMEA, která na sklonku roku převzala PR divizi skupiny Publicis One v Česku.

Profesní kariéru začínal v bankovnictví, dnes ale vede PR síť, která má ve 30 zemích více než 1100 zaměstnanců. „Líbí se mi, jak se v oboru prolínají sociální záležitosti a podnikání,“ vysvětluje Steere s tím, že pro Švédy je velmi podstatný pocit smysluplnosti toho, co dělají.

A jako zaměstnavatel v komunikacích vidí perspektivu oboru překvapivě růžově. „Dnes můžete narazit na firmu, která sotva pokryje výdaje, ale má velkou hodnotu. Dříve byli generální ředitelé inženýři, od kterých se čekalo, že budou rozumět výrobním procesům. Dnes jsou to komunikátoři, jejíchž úlohou je značku komunikovat, ne řídit výrobu.“

Reklama
ČEZ

Odvrácenou tvář současnosti podle něj představují samozřejmě fake news a ztráta důvěry v tradiční média a instituce. „Je potřeba stanovit pravidla komunikace tak, aby byla zajištěna práva každé zúčastněné strany. Odpovědnost se nesmí vytratit jen proto, že se mění formát komunikace,“ vysvětluje Steere s tím, že firmy musí aktivně sledovat, jak se o nich hovoří, a včas reagovat.

„Pokud se firma neozve, jak mají lidé poznat, co je pravda a co není? To ale vyžaduje velkou míru transparentnosti, na kterou většina firem, zvlášť těch starších, není zvyklá.“

Odpovědnost firem bude podle švédského manažera nahrazena odpovědností jednotlivců, protože lidé, kteří stojí za značkami, začínají být čím dál důležitější. „Čím dál víc sdělení bude šitých na míru cílovým skupinám, a právě proto mezilidské vztahy získají na významu,“ je přesvědčen Steere.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)