Reklama
Megaboard

Martin Jančálek: Jedinečným prvkem při propagaci motorového surfingu je jeho vynálezce

Pokračujeme v představování nadějných studentů a absolventů, kteří si prorážejí cestu v marketingu, PR nebo e-commerce. Tentokrát dostane slovo student, který se věnuje public relations ve světě sportu. S médii přišel do kontaktu jako mluvčí motocyklového závodníka, teď Martin Jančálek mimo jiné propaguje brněnský vynález – motorové surfy. „V první řadě ale chci získat inženýrský titul na současné škole. Tomu musím podřídit i pracovní nasazení,“ říká.

Jedním z vašich klientů je výrobce jetsurfů. Jak se v takové branži PR dělá?

Motorový surfing je poměrně nové a řekněme „sexy“ odvětví. Spojuje v sobě sport, závody, ale zároveň komunikaci se závodníky a tvářemi jetsurfu. Jetsurf jako výrobek má tu výhodu, že umožňuje atletům skvělý trénink s minimálním rizikem zranění. To je hrozně důležité. Tím pádem dokážeme spojit příjemné s užitečným, dosáhnout win-win situace za přijatelných podmínek, a tak to komunikovat. To se, myslím, v mnoha branžích nenajde.

Co je podle vás v tomto odvětví nejdůležitější?

Aby si komunikace udržela svou autenticitu a pokud možno dosáhla editoriálního záběru. To není snadné, ale stojí to za to. Podle mě je úplně nejlepší používat zdravý rozum. To se mi zatím vždycky ukázalo jako ta nejlepší cesta. Pochopitelně k tomu patří i cit pro situaci a daný problém.

Cit musíte mít i pro zákazníka. Na jakou cílovou skupinu vlastně s motorovým surfingem míříte?

Publikum je poměrně široké. Cílíme na lidi, kteří mají rádi sport, motory, motocykly, také snowboarding a lyžování. A to ve všech věkových kategoriích. Pořád je to mladý produkt a tomu odpovídá také naše modelové portfolio. Vyvíjí se jetsurf jako produkt, vyvíjí se motorový surfing jako sport a vyvíjí se také komunita, která si tuto aktivitu stále více zamilovává. Jetsurfing se stává rodinným sportem, což nám dělá velkou radost.

Na čem stavíte PR pro takový produkt?

Měl bych začít majitelem a vynálezcem jetsurfu Martinem Šulou. To je výjimečný člověk, konstruktér světového formátu a hlavně milovník sportů a adrenalinu. Jetsurfu věnuje každou chvíli svého života a to rozvoji produktu pomáhá neskutečným způsobem. Kdo může říct, že jeho šéf jezdí motokros, na kole a po práci ho vidíte na jetsurfové trati ve Valticích, kde zápasí s mladými závodníky o cenné kovy při Světovém poháru? Díky tomu, že se jetsurf vyrábí ve Střelicích u Brna a továrna má k dispozici i dvě překrásné vodní plochy s nádherným zázemím, komunita jetsurfařů pořád roste. Pomohl tomu i projekt Jetsurf Academy – lekce jetsurfingu pod dohledem instruktora. Dalším pilířem je ten zmíněný Světový pohár v jetsurfingu – MotoSurf WorldCup. Tam registrujeme obrovský zájem českých závodníků.

Kterými komunikačními kanály je pak v dnešní době nejlepší tyto projekty komunikovat?

Jako velký fenomén vidím Instagram a zkoumáme nové platformy na Facebooku.

Odmalička jste se pohyboval v automobilovém prostředí. Nejdříve byli vašimi vzory automobiloví a motokrosoví závodníci, potom manažeři. Co vás lákalo na zákulisí?

Pozorně jsem sledoval, který závodník reprezentuje jakou značku, a přemýšlel jsem, proč tomu tak je. Proč ten mladý Valentino Rossi (tehdy tvář pivovaru Nastro Azzurro), je tváří právě takové značky. Pak mi to začínalo docházet. S Jakubem Kornfeilem (motocyklový závodník momentálně jezdící ve třídě Moto3 – pozn. red.) jsem se pohyboval po celou dobu jeho kariéry a poznal jsem, jak těžké to má Čech, z poměrně nezajímavého trhu, aby se prosadil mezi soupeři z některých velmocí. S oblibou a s úsměvem říkám, že často rozhoduje razítko v pase, a tedy různé zákulisní scénáře – to mě hrozně bavilo, zajímalo a zajímá doteď.

Takže znalost prostředí je pro vaši práci velká výhoda.

Určitě. Je důležité, aby měl člověk povědomí o tom, co závodník prožívá, jaké jsou na něj tlaky a s čím vším se musí vypořádávat. I klienti firem, pro které pracuji, jsou z podobného sportovního prostředí, takže dobře znám jejich mentalitu, vím, co od produktu očekávají, a podle toho s nimi potom můžu spolupracovat.

Martin Jančálek, PR manažer firmy JetSurf

Studuje Podnikohospodářskou fakultu na Vysoké škole ekonomické v Praze. Marketing a PR ho lákaly od 17 let, dodnes pracuje jako tiskový mluvčí motocyklového závodníka Jakuba Kornfeila. Spolupracuje se specializovanou cestovní agenturou PolePositionTravel a s firmou MSR Engines, která vyrábí jetsurfy.

Seriál vzniká ve spolupráci s FPH VŠE.

„Vždycky jsem se zajímal spíše o dění v zákulisí závodů, takže i když jsem přestal sám závodit, bylo mi jasné, že sport jen tak neopustím,“ poznamenává Jančálek.
Foto: archiv Martina Jančálka

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále