Kniha týdne: Franchising

Autory knihy Franchising jsou advokáti, kteří se problematice franšízingu a jeho popularizaci dlouhodobě věnují. Proto je také jejich publikace zaměřena na právní aspekty tohoto druhu podnikání, ale je určena i široké veřejnosti.

Franšízing je systém, kdy mateřská společnost poskytuje pobočkám know-how a zavedenou značku. Provozovatelé poboček podnikají sami za sebe, musí ale dodržovat standardy poskytovatele licence.

Český franšízový trh se podle autorů knihy rozvíjí a v současnosti na něm působí asi 270 řetězců. V místních podmínkách převažuje počet domácích franšíz nad zahraničními koncepty. Navíc asi třetina tuzemských konceptů se dostala i do zahraničí.

Pro marketéry může být ale velmi přínosná kapitola s názvem „Informační povinnost vůči spotřebiteli a reklamní kampaně franšízové sítě“. Autoři popisují problematický příklad franšízového řetězce Brněnka. Jeho loňský reklamní leták ukazoval produkty s cenami a na spodním okraji obsahoval informaci o tom, že uvedené ceny jsou pouze doporučené. Problém je, že není jasné, kdo se v této situaci dopouští klamu, když v letáku není uvedena totožnost prodávajícího s adresou.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu
Golden Drum

MAM Exkluzivně v časopise

Kohy5
Vojtěch Tkáč z Refresheru
Gabriel Mattar
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Souboj-spotu_09_zari_1440x400
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka