Autory knihy Franchising jsou advokáti, kteří se problematice franšízingu a jeho popularizaci dlouhodobě věnují. Proto je také jejich publikace zaměřena na právní aspekty tohoto druhu podnikání, ale je určena i široké veřejnosti.
Franšízing je systém, kdy mateřská společnost poskytuje pobočkám know-how a zavedenou značku. Provozovatelé poboček podnikají sami za sebe, musí ale dodržovat standardy poskytovatele licence.
Český franšízový trh se podle autorů knihy rozvíjí a v současnosti na něm působí asi 270 řetězců. V místních podmínkách převažuje počet domácích franšíz nad zahraničními koncepty. Navíc asi třetina tuzemských konceptů se dostala i do zahraničí.
Pro marketéry může být ale velmi přínosná kapitola s názvem „Informační povinnost vůči spotřebiteli a reklamní kampaně franšízové sítě“. Autoři popisují problematický příklad franšízového řetězce Brněnka. Jeho loňský reklamní leták ukazoval produkty s cenami a na spodním okraji obsahoval informaci o tom, že uvedené ceny jsou pouze doporučené. Problém je, že není jasné, kdo se v této situaci dopouští klamu, když v letáku není uvedena totožnost prodávajícího s adresou.