Jaký bude nový rok 2018? Bude to rok, kdy strojové učení, hloubkové učení a zapojování vznikající umělé inteligence přinesou další zefektivnění jak samotných reklamních kampaní a schopností dodávat inzerci rychle a správně, tak tvorby samotné kreativy. Reklama a marketing se i nadále sice neobejdou bez intuice a kreativity, ale strojové učení bude výrazným pomocníkem a povede k úsporám času.
Přímé propojení s daty o uživatelích povede k lepšímu rozhodování o tom, co návštěvníkům či zákazníkům ukazovat za reklamu, přičemž půjde o personalizaci s využitím dat o zákaznících v reálném čase.
Směrnice o ochraně osobních údajů GDPR a nařízení ePrivacy přinesou zásadní potřebu transparentnosti, správné práce s osobními daty, lépe udržovaných informací o sociodemografických i obchodně-marketingových informacích o zákaznících. V internetové reklamě navíc povedou k vytvoření dvou souběžně fungujících segmentů. První z nich bude „bez osobních údajů“, s nižšími cenami a zásadně menšími možnostmi personalizovat, druhý bude s plnými možnostmi cílení podle údajů o návštěvnících, ale za vyšší cenu.
I velká data posílí v roce 2018 na významu. Jejich lepší zpracování povede k lepšímu pochopení zákaznických cílových skupin, včetně možností prediktivních analýz v oblasti spotřebitelů a obchodování i technického zajištění reklamy.
Rostoucí využívání mobilních telefonů a zařízení bude znamenat, že posílí poptávka po mobilní reklamě. Zejména takové, která bude použitelná nejen v prostředí mobilního webu, ale hlavně v mobilních aplikacích. Zároveň s tím bude sílit důraz na datovou ohleduplnost.
Zásadní obliba videa bude v roce 2018 znamenat navýšení objemu videoinzerce, ať už té, co se objevuje před, uvnitř či na konci videa, nebo nových specifických videoformátů.
Remarketing bude stále středem zájmu marketérů a pro rok 2018 by to mělo přinést konečně pochopení toho, že kupci ledničky nemůžete tutéž ledničku znovu a znovu nabízet v reklamě. Remarketingu výrazně pomohou již zmíněné technologie strojového učení, velkých dat i umělé inteligence. Ještě více ale přímé propojení s daty o uživatelích, protože tímto způsobem bude možné tvořit podstatně lépe personalizované, cílící a oslovující reklamy.
Tomáš Horák, obchodní ředitel, Internet BillBoard