Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jsme na počátku roku, kdy strojové učení přinese zefektivnění kampaní i tvorby samotné kreativy. A možná se vypořádáme i s chybami remarketingu

Jaký bude nový rok 2018? Bude to rok, kdy strojové učení, hloubkové učení a zapojování vznikající umělé inteligence přinesou další zefektivnění jak samotných reklamních kampaní a schopností dodávat inzerci rychle a správně, tak tvorby samotné kreativy. Reklama a marketing se i nadále sice neobejdou bez intuice a kreativity, ale strojové učení bude výrazným pomocníkem a povede k úsporám času.

Přímé propojení s daty o uživatelích povede k lepšímu rozhodování o tom, co návštěvníkům či zákazníkům ukazovat za reklamu, přičemž půjde o personalizaci s využitím dat o zákaznících v reálném čase.

Směrnice o ochraně osobních údajů GDPR a nařízení ePrivacy přinesou zásadní potřebu transparentnosti, správné práce s osobními daty, lépe udržovaných informací o sociodemografických i obchodně-marketingových informacích o zákaznících. V internetové reklamě navíc povedou k vytvoření dvou souběžně fungujících segmentů. První z nich bude „bez osobních údajů“, s nižšími cenami a zásadně menšími možnostmi personalizovat, druhý bude s plnými možnostmi cílení podle údajů o návštěvnících, ale za vyšší cenu.

Reklama
ČEZ

I velká data posílí v roce 2018 na významu. Jejich lepší zpracování povede k lepšímu pochopení zákaznických cílových skupin, včetně možností prediktivních analýz v oblasti spotřebitelů a obchodování i technického zajištění reklamy.

Rostoucí využívání mobilních telefonů a zařízení bude znamenat, že posílí poptávka po mobilní reklamě. Zejména takové, která bude použitelná nejen v prostředí mobilního webu, ale hlavně v mobilních aplikacích. Zároveň s tím bude sílit důraz na datovou ohleduplnost.

Zásadní obliba videa bude v roce 2018 znamenat navýšení objemu videoinzerce, ať už té, co se objevuje před, uvnitř či na konci videa, nebo nových specifických videoformátů.

Remarketing bude stále středem zájmu marketérů a pro rok 2018 by to mělo přinést konečně pochopení toho, že kupci ledničky nemůžete tutéž ledničku znovu a znovu nabízet v reklamě. Remarketingu výrazně pomohou již zmíněné technologie strojového učení, velkých dat i umělé inteligence. Ještě více ale přímé propojení s daty o uživatelích, protože tímto způsobem bude možné tvořit podstatně lépe personalizované, cílící a oslovující reklamy.

Tomáš Horák, obchodní ředitel, Internet BillBoard

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)