Společnost Ikea otevře na Václavském náměstí v Praze novou prodejnu. Už z toho je patrné, že nepůjde o velký obchodní dům „krabicového“ typu, jak je pro tohoto švédského prodejce nábytku typické. Půjde o tzv. pop-up store, který se bude nacházet v bývalé budově České spořitelny. Otevřen má být v polovině tohoto roku.
Místo pro všechny zájemce o design
Expozice se zaměří pouze na jednu část sortimentu, konkrétně obývací pokoje. „Nabídne nečekaná řešení a různé neotřelé kombinace výrobků, tvarů a materiálů, které přinesou našim zákazníkům více inspirace,“ přibližuje projekt pop-up studia Ikea jeho vedoucí Peter Tichý. Cílem bude vytvořit atmosféru, která má lidi přimět k tomu, aby si sami navrhli svůj byt a vybavili ho produkty tohoto řetězce.
Studio, do něhož Ikea investuje 15 milionů korun, vzniká v přízemí a v prvním patře budovy. Pro zájemce tam bude připraven výběr nejnovějšího sortimentu z obchodních domů Ikea, plánovací studio, kavárna i prostor pro workshopy. Pop-up má sloužit jako místo pro setkávání pro všechny, kdo se zajímají o značku Ikea, baví je téma zařizování interiéru nebo mají rádi design. Otevírací doba je plánována od devíti ráno do devíti večer a firma zde počítá s 30 zaměstnanci.
Ikea se chce soustředit i na rozvoj e-commerce. Během dvou let by měly příjmy z elektronického obchodování přesáhnout deset procent.
V původně blyštivém interiéru České spořitelny Ikea nyní využije dřevo, kámen nebo kov.
Foto: Ikea